Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/815
Title: "Chagrin d'école", premio Renaudot 2007, de Daniel Pennac. Un libro que todos los profesores deberían leer
Authors: Martín Hernández, José Ramiro
Keywords: Novela francesa;Literatura francesa;Premio Renaudot;Pennac, Daniel;French literature;French novel;Renaudot Prize;Enseñanza;Teaching
Issue Date: 2008
Publisher: Universidad de Extremadura. Servicio de Publicaciones
Abstract: En esta controvertida novela, Daniel Pennac nos cuenta de manera autobiográfica su experiencia como mal estudiante y su posterior transformación en profesor y escritor. Por medio de un lenguaje desenfadado, espontáneo y lleno de humor, el autor aborda en profundidad y con rigor la problemática de la enseñanza en la que están implicados padres, alumnos y, por supuesto, los maestros y profesores. Esta obra no es sino una defensa apasionada y entusiasta del oficio de profesor basada en la afirmación de que la enseñanza es, fundamentalmente, un acto de amor. Una opinión sobre la que convendría reflexionar pues viene a reabrir el eterno debate sobre la docencia y la educación.
In this controversial novel Daniel Pennac tell us in an autobiographical way his experience as a bad pupil and his later transformation in teacher and writer. By means of a carefree and spontaneous language, which is also full of humour, the author approaches in depth and with rigour the problem of teaching in which are involved parents, pupils and, of course, the teachers and professors. This piece of work constitutes a passionate and enthusiastic defence of teaching profession based on the affirmation that teaching is, basically, an act of love. This is an opinion that deserves reflection because it comes to reopen the endless discussion on teaching and education.
URI: http://hdl.handle.net/10662/815
ISSN: 0210-8178
Appears in Collections:Anu. estud. filol. Vol. 31 (2008)
DLMLC - Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0210-8178_31_97.pdf157,66 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons