Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/8213
Title: Desarrollo de un efecto de mosaico para docencia en la materia de arquitecturas paralelas
Other Titles: Development of a mosaic effect for teaching in the course of parallel architectures
Authors: González García, Alejandro
García Rivera, Matías
Díaz-Cacho Medina, Miguel
Keywords: Educación;Computación paralela;Procesamiento vectorial;Procesamiento de imagen;Lecturing;Parallel computing;Vector processing;Image processing
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad de Extremadura
Abstract: En este artículo presentamos el desarrollo de un efecto artístico de mosaico entre dos imágenes usado en la enseñanza de técnicas de paralelismo y visión por computador. La implementación del efecto con el uso de paralelismo a nivel de datos e instrucción, el lenguaje de programación C y la biblioteca OpenCV permite que el alumnado descubra las ventajas y limitaciones de este paradigma en el contexto de una aplicación de procesado de imágenes, que consideramos atractiva para el alumnado, brindándole conocimientos prácticos en ambos campos y contribuyendo a afianzar los teóricos.
In this article we present the development of an artistic mosaic effect between two images used in the teaching of parallelism and computer vision techniques. The implementation of the effect with the use of parallelism, the programming language C and the OpenCV library allows students to discover the advantages and limitations of this paradigm in the context of an image processing application, which we consider attractive for students. , providing practical knowledge and contributing to improve the theorists.
Description: Comunicación presentada a las XXXIX Jornadas de Automática, celebradas en Badajoz del 5 al 7 de Septiembre de 2018 y organizada por la Universidad de Extremadura.
URI: http://hdl.handle.net/10662/8213
ISBN: 978-84-09-044460-3
Appears in Collections:XXXIX Jornadas de Automática

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-84-09-04460-3_173.pdf577,44 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons