Papel de la edad en el sentido de la vida y la capacidad para perdonar

DSpace/Manakin Repository

español português english

Papel de la edad en el sentido de la vida y la capacidad para perdonar

Show full item record

Title: Papel de la edad en el sentido de la vida y la capacidad para perdonar
Author: Fernández Mateos, Luz María; Garzón Azañón, Mª Aránzazu
Abstract: Desde un marco epistemológico doble, se combinan las conceptualizaciones cognitivas de la memoria (reescritura de experiencias personales) con claves humanistas y de la corriente de la Psicología Positiva de sentido vital y bienestar, operacionalizando una evaluación de estos constructos empíricamente. Las conclusiones derivadas permiten afirmar que en lo referente al sentido vital no existen diferencias significativas en función de la edad y tampoco en relación con la conceptualización del perdón (reescritura mnésica). Respecto a la elección de los factores facilitadores de esta fortaleza, tampoco se encuentran diferencias en función de la edad, y en lo que se refiere a las actitudes hacia el agresor, los resultados confirman la literatura previa. Se discuten, finalmente, las diferencias encontradas en la literatura y se proponen líneas de continuación tanto en el plano de la investigación como de la intervención.From a double epistemological framework, the cognitive conceptualizations of memory (rewriting of personal experiences) are combined with humanistic keys and of the current of Positive Psychology of vital sense and well-being, operationalizing an empirical evaluation of these constructs. The derived conclusions allow to affirm that with respect to the vital sense there are no significant differences according to age and neither in relation to the conceptualization of forgiveness (mnesic rewriting). Regarding the choice of the facilitating factors of this strength, there are no differences based on age, and in what refers to the attitudes towards the aggressor, the results confirm the previous literature. Finally, the differences found in the literature are discussed and continuation lines are proposed both in the research and in the intervention.
URI: http://hdl.handle.net/10662/8537
Date: 2018


Files in this item

Files Size Format View
1886-4945_13_157.pdf 475.2Kb PDF Thumbnail

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics

Help

Redes sociales