La vida cotidiana como recurso didáctico y fuente de investigación en las Ciencias Sociales

DSpace/Manakin Repository

español português english

La vida cotidiana como recurso didáctico y fuente de investigación en las Ciencias Sociales

Show full item record

Title: La vida cotidiana como recurso didáctico y fuente de investigación en las Ciencias Sociales
Author: González Cortés, José Ramón
Abstract: La vida cotidiana constituye un recurso didáctico y una fuente de investigación de primer orden para las Ciencias Sociales. Introducir la vida cotidiana en el aula es posible si ahondamos en las intrahistorias familiares, ese patrimonio intangible (y que irremediablemente se pierde) que sirve para profundizar en el conocimiento de las formas de vida del entorno próximo (vida cotidiana, cultura material, música popular, cultura visual, juegos infantiles, tradiciones, sociabilidad, relaciones de poder).Everyday life can be used as a powerful didactic resource as well as a researching source for Social Sciences. Using “Everyday Life” in the classroom is made possible by paying special attention to the domestic stories wich compose the history of every family. These stories are part of an unwritten heritage that will be eventually forgotten if it is not used. When it is used it helps people acquire a better knowledge of their nearest social environment in fields like everyday life, culture of materials, popular music, visual culture, children games, traditions, sociability and hierarchical relations.
URI: http://hdl.handle.net/10662/8681
Date: 2010


Files in this item

Files Size Format View
1988-8430_monografico_04_66.pdf 412.1Kb PDF Thumbnail

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 España Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 España

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics

Help

Redes sociales