Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/8688
Title: Ahora sí. Maneras de romper el poema y la identidad
Authors: Quesada Galán, Julio César
Keywords: Literatura española;Literatura contemporánea;Poesía;Hipertextualidad;Transtextualidad;Spanish literatura;Contemporary literatura;Poetry;Hipertextuality;Trasntextuality
Issue Date: 2017
Publisher: Asociación Cultural Cancro. Universidad de Granada
Abstract: Esta propuesta poética puede resumirse en tres aforismos: 1) el proceso es el fin; 2) el poema es un aprendizaje por error, así que hay que mostrar también esos errores (reescrituras, esbozos, comentarios, variantes...); y 3) crear es interpretar y viceversa. Estas directrices presentan la poesía como transformación incesante para extraer el antes, el durante y el después del poema, así como las identidades que lleva dentro. Dicha perspectiva pretende reflejar todo un conjunto de transtextualidad, hipertextualidad, paratextualidad, etcétera, y de esta manera exponer las fugas del texto poético (también, las de la identidad del autor y de sus otredades), como una versión plural y proteica.
This poetical proposal can be summarized in three aphorisms: 1) the process is the end; 2) the poem is a learning for mistake, so it is necessary to show these mistakes (rewritings, sketches, comments, variants...); And 3) creating is to interpret and vice versa. These guidelines present the poetry as incessant transformation to extract preceding, current and afterward times of the poem, as well as the identities that it carry inside. That perspective wants to reflect the whole range of transtextuality, hypertextuality, paratextuality, etc., and hereby to expose the escapes of the poetical text (also, those of the identity of the author and of his otherness), as a plural and protean version.
URI: http://hdl.handle.net/10662/8688
Appears in Collections:DDCSL - Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1988-3927_21_10.pdf1,21 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons