Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/9275
Title: Políticas públicas de la universidad ecuatoriana: 2004-2016
Authors: Loyaga Méndez, Héctor Aníbal
metadata.dc.contributor.advisor: Martín Sánchez, Miguel Á., 1978-
Galet Macedo, Carmen
Keywords: Políticas públicas;Educación Superior;Legislación educativa;Public policies;Higher Education;Education legislation
Issue Date: 2019-05-10
Abstract: Este trabajo de tesis doctoral, pretende hacer reminiscencia histórica de la realidad universitaria ecuatoriana, durante los períodos 2004-2007 y 2008-2016. Cada uno de estos períodos son analizados desde la situación socio-política, cultural y económica, a fin de situarnos en un escenario propicio, para analizar los procesos educativos que se han llevado a cabo, en cada uno de estos períodos, con distinto enfoque e implicaciones diversas. Los tres primeros capítulos recogen la situación en la que se insertan las Instituciones de Educación Superior; el Capítulo IV, presenta el diseño metodológico, justificado y sustentado por un constructo teórico y epistemológico. Además, se recoge el proceso de estudio de campo, preparado para la recogida de la información y procesamiento de la misma. Finalmente, el Capítulo V, de la discusión y las conclusiones, recoge información muy relevante, porque se visualiza los hallazgos, y el análisis de aplicaciones e implicaciones, a la universidad ecuatoriana de estos últimos diez años.
This doctoral thesis work aims to make historical reminiscence of the Ecuadorian university reality, during the periods 2004-2007 and 2008-2016. Each of these periods are analyzed from the socio-political, cultural and economic situation, in order to situate ourselves in an appropriate scenario, to analyze the educational processes that have been carried out, in each of these periods, with a different focus and various implications. The first three chapters collect the situation in which the Institutions of Higher Education are inserted; Chapter IV presents the methodological design, justified and supported by a theoretical and epistemological construct. In addition, the field study process is collected, prepared for the collection of information and processing of it. Finally, Chapter V, of the discussion and conclusions, collects very relevant information, because the findings, and the analysis of applications and implications, are visualized to the Ecuadorian university of the last ten years.
URI: http://hdl.handle.net/10662/9275
Appears in Collections:DCEDU - Tesis doctorales
Tesis doctorales

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TDUEX_2019_Loyaga_Mendez.pdf2,91 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons