El sistema educativo español desde la perspectiva autonómica. Un estudio histórico y comparado

DSpace/Manakin Repository

español português english

El sistema educativo español desde la perspectiva autonómica. Un estudio histórico y comparado

Show full item record

Title: El sistema educativo español desde la perspectiva autonómica. Un estudio histórico y comparado
Author: Rosado Castellano, María Fátima; Cáceres Muñoz, Jorge; Martín Sánchez, Miguel Á., 1978-
Abstract: Este trabajo tiene como objetivo presentar un análisis en perspectiva histórica y comparada sobre el Sistema Educativo Español. Se trata de un estudio de corte cualitativo, con unidades de comparación intra-nacionales y con la utilización el método comparado. Para ello se han tomado diferentes indicadores que se presentan para su análisis en cinco categorías desde la perspectiva de las Comunidades Autónomas y Ciudades Autónomas que constituyen el actual sistema educativo. Para conocer el marco en el que acontece esta autonomía, previamente se ha realizado una breve revisión histórica de la educación en España, observando la evolución del Sistema Educativo Español desde 1812 hasta nuestros días. Se concluye planteando la necesidad de seguir reflexionando y ampliando la muestra de datos para conocer los distintos ángulos desde los que ver un fenómeno enteramente cambiante como es el sistema educativo en clave autonómica.The objective of this paper is to present a historical and comparative perspective analysis of the Spanish Educational System. It is a qualitative study, with intra-national comparison units and with the use of the comparative method. For this, different indicators have been taken and presented for analysis in five categories from the perspective of the Autonomous Communities and Autonomous Cities that constitute the current education system. In order to know the framework in which this autonomy occurs, a brief historical review of education in Spain has previously been made, observing the evolution of the Spanish Educational System from 1812 to the present day. It concludes by stating the need to continue reflecting and expanding the data sample to know the different angles from which to see an entirely changing phenomenon such as the education system in an autonomous key.
URI: http://hdl.handle.net/10662/9888
Date: 2018


Files in this item

Files Size Format View
ae_v20i1_8.pdf 302.5Kb PDF View  Thumbnail

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Attribution-NonCommercial 4.0 International Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial 4.0 International

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics

Help

Redes sociales