Bilingual education under debate. Practice, research and teacher education

DSpace/Manakin Repository

español português english

Bilingual education under debate. Practice, research and teacher education

Show simple item record

dc.contributor.author Martínez Agudo, Juan de Dios
dc.contributor.author Maya Retamar, María Guadalupe de la
dc.contributor.author Alejo González, Rafael
dc.date.accessioned 2019-11-06T10:23:40Z
dc.date.available 2019-11-06T10:23:40Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.isbn 978-84-09-12126-7
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10662/9936
dc.description.abstract Perhaps what characterises bilingual education today more than anything at least in Spain is the existing diversity of CLIL programme formats and practices as CLIL is currently understood and implemented in different ways in praxis, as Cenoz et al. (2014) remind us. Indeed, such diversity of models mainly becomes apparent in the design and implementation of varied classroom practices, as well as in the diverse instructional contexts, as clearly evidenced in this book. This edited volume contains a selection of papers presented at the V International Conference on Bilingual Education in Educational Institutions, which was held on October 19-21, 2018 at the University of Extremadura, Spain. This conference was organised by the University of Extremadura together with the Spanish Association for Bilingual Education. These proceedings include the revised versions of the 18 papers that were selected according to a set of well-established quality criteria. We do hope the readers will find this volume very informative and helpful for their daily classroom practice. es_ES
dc.description.abstract Tal vez lo que más caracteriza a la educación bilingüe hoy en día, al menos en España, es la diversidad existente de formatos y prácticas de programas AICLE, tal y como se entiende e implementa actualmente de diferentes maneras en la práctica, tal y como nos recuerdan Cenoz y otros (2014). De hecho, tal diversidad de modelos se manifiesta principalmente en el diseño y la implementación de prácticas variadas en el aula, así como en los diversos contextos de enseñanza, como se evidencia claramente en este libro. Este volumen editado contiene una selección de trabajos presentados en la V Conferencia Internacional sobre Educación Bilingüe en Instituciones Educativas, que se celebró del 19 al 21 de octubre de 2018 en la Universidad de Extremadura, España. Esta conferencia fue organizada por la Universidad de Extremadura junto con la Asociación Española de Educación Bilingüe. Estas actas incluyen las versiones revisadas de los 18 trabajos que fueron seleccionados de acuerdo con un conjunto de criterios de calidad bien establecidos. Esperamos que los lectores encuentren este volumen muy informativo y útil para su práctica diaria en el aula. es_ES
dc.format.extent 573 p. es_ES
dc.format.mimetype application/pdf en_US
dc.language.iso spa es_ES
dc.language.iso eng es_ES
dc.publisher Universidad de Extremadura, Servicio de Publicaciones es_ES
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ *
dc.subject Educación bilingüe es_ES
dc.subject Bilingual education es_ES
dc.subject Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras (AICLE) es_ES
dc.subject Content and Language Integrated Learning (CLIL) es_ES
dc.title Bilingual education under debate. Practice, research and teacher education es_ES
dc.title.alternative Educación bilingüe a debate. Práctica, investigación y formación del profesorado es_ES
dc.type book es_ES
europeana.type TEXT en_US
dc.rights.accessRights openAccess es_ES
dc.subject.unesco 5701.11 Enseñanza de Lenguas es_ES
europeana.dataProvider Universidad de Extremadura. España es_ES
dc.type.version publishedVersion es_ES
dc.contributor.affiliation Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa es_ES


Files in this item

Files Size Format View
978-84-09-12126-7.pdf 16.29Mb PDF Thumbnail

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics

Help

Redes sociales