Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/11511
Title: Adolescents and values portrayed in music nowadays
Authors: Sánchez González, María Gemma
Keywords: Adolescentes;Contenido explícito;Música;Valores éticos;Adolescents;Explicit content;Music;Ethical values
Issue Date: 2020
Publisher: Universitat Politècnica de València
Abstract: Hoy en día, la estrecha relación entre los adolescentes y la música es un hecho reforzado por la nueva tecnología. La música, en general, refleja los valores y actitudes de la sociedad y sirve para diferentes propósitos en la vida, sin embargo la crisis de valores es una amenaza constante que puede ser aliviada usando la música como una herramienta para comprometerse con los jóvenes y reforzar los valores éticos. El objetivo de esta labor era evaluar las percepciones de contenido explícito en la música pop por parte de los adolescentes de 16 años de edad mediante un cuestionario con una serie de preguntas breves. Los resultados confirmaron una actitud relajada hacia los valores sociales actuales, pero a la vez una robusta personalidad autoproclamada en los jóvenes.
Nowadays, the close relationship between adolescents and music is a fact reinforced by new technology. Music, in general, reflects values and attitudes in society and serves different purposes in life, however the crisis of values is a constant threat that may be eased by using music as a tool to engage with young people and reinforced ethical values. This work aimed at assessing perceptions of explicit content in pop music by 16-year-old adolescents by means of a questionnaire with a series of short-open questions. The results confirmed a relaxed attitude towards current social values but yet a robust self-claimed personality in young people.
URI: http://hdl.handle.net/10662/11511
DOI: 10.4995/muse.2020.14001
Appears in Collections:DFING - Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
muse.2020.14001.pdf185,5 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons