Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/12218
Title: | Integración de la interpretación pedagógica en el aula de idiomas: investigación-acción, competencias y actividades didácticas en lengua oral |
Other Titles: | Including pedagogical interpretation in the language class: action research, competencies and teaching activities in the oral language |
Authors: | Porlán Moreno, Rafael |
Keywords: | Traducción pedagógica;Interpretación pedagógica;Investigación-acción;Didáctica;Lengua portuguesa;Pedagogical translation;Pedagogical interpretation;Action research;Teaching unit;Portuguese language |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Universidad de Extremadura |
Abstract: | Después de un largo periodo en el que la traducción pedagógica no ha gozado de prestigio, se abren oportunidades para el diseño y la aplicación de ejercicios de diversa índole que amplíen la forma de ofertar contenidos en el aula de idiomas. Esta ampliación puede incluir ejercicios de interpretación pedagógica con el fin de extender la variedad de herramientas docentes. De esta forma y, sustentado en el concepto de investigación en la acción, en este artículo se propone una secuencia de ejercicios de interpretación pedagógica del portugués al español como recurso para desarrollar la competencia lingüística del estudiante de portugués lengua extranjera. Con ello pretendemos abrir nuevos puentes para motivar a los alumnos y facilitar la adquisición de la lengua portuguesa. Pedagogical translation is now enjoying new possibilities in language teaching. After a long period during which it did not enjoy much appreciation, new opportunities are opened for the design and implementation of a wide variety of exercises. Such an offer may well include pedagogic interpretation exercises so the array of didactic tools available for the teacher is more ample. With the backdrop of the concept of action research, it is then possible to propose blocks or sets of pedagogic interpretation exercises between Spanish and Portuguese as resources for increasing PFL students’ language proficiency. The aim will be to open new paths of motivation for students which can make easier the development of language skills in Portuguese. |
URI: | http://hdl.handle.net/10662/12218 |
ISSN: | 1888-4067 |
Appears in Collections: | Limite Vol. 14 (2020) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
1888-4067_14_55.pdf | 239,59 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License