Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/1227
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÁguila Moreno, Esperanza
dc.date.accessioned2014-04-02T11:11:17Z
dc.date.available2014-04-02T11:11:17Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn2173-9536
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10662/1227
dc.description.abstractEn este trabajo se analiza los resultados que manifestaron los alumnos con respecto al modelo de pensamiento crítico propuesto por Paul y Elder (2006a,b) sobre los estándares universales de evaluación. El análisis se hace tomando como base dos preguntas abiertas y que forman parte de la investigación para obtener el título de Doctor. En este trabajo se les pide a los alumnos escribir cuáles son las estrategias que utilizan para evaluar el pensamiento propio y el pensamiento de los demás. Posteriormente se les presentó el modelo de Paul Richard y Linda Elder sobre pensamiento crítico y los resultados los comparamos con el modelo propuesto.es_ES
dc.description.abstractIn this work analyzes the results expressed by students with respect to the model for critical thinking proposed by Paul and Elder (2006a, b) having reflected on the elements of the thought, the standards of evaluation and the intellectual virtues and standards egocentric. The analysis is done on the basis two open questions and which are part of the research that is working to obtain the title of Doctor. In this work they are asked to the students write which strategies are used to evaluate the own thinking and the thought of others. Later, they presented a model of Paul Richard and Linda Elder on critical thinking and the results compared with the proposed model. The purpose of the research to demonstrate that it is necessary to promote the use of critical thinking through an explicit model in order to favorably influence on the development of thinking skills of our students.es_ES
dc.format.extent15 p.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad de Extremaduraes_ES
dc.relation.ispartofREDEX. Revista de Educación de Extremaduraes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectPensamiento críticoes_ES
dc.subjectElementos del pensamientoes_ES
dc.subjectEstándares de evaluaciónes_ES
dc.subjectVirtudes intelectualeses_ES
dc.subjectEstándares egocéntricoses_ES
dc.subjectCritical thinkinges_ES
dc.subjectElements of the thoughtes_ES
dc.subjectEvaluation standarses_ES
dc.subjectIntellectual virtueses_ES
dc.subjectEgocentrics standarses_ES
dc.titleAplicación de estándares intelectuales de evaluación por alumnos de la Universidad de Sonoraes_ES
dc.title.alternativeApplication of intellectual assessment standars students of the University of Sonoraes_ES
dc.typearticlees_ES
dc.description.versionpeerReviewedes_ES
europeana.typeTEXTen
dc.rights.accessRightsopenAccesses_ES
dc.subject.unesco5801.06 Evaluación de Alumnoses_ES
europeana.dataProviderUniversidad de Extremadura. Españaes_ES
dc.type.versionpublishedVersiones_ES
dc.contributor.affiliationUniversidad de Sonora. Méxicoes_ES
Appears in Collections:REDEX Nº 3 (2012)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2173-9536_3_11.pdf603,26 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons