Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/1269
Title: | Estrategia para la introducción de las tecnologías de la información y las comunicaciones |
Other Titles: | Strategy for the introduction of information technologies and communications |
Authors: | Montero O’farrill, José Luis |
Keywords: | Dirección estratégica;Teleformación;Strategic direction;E-learning;Tecnologías de la información y la comunicación (TIC);Information and communication technologies (ICT) |
Issue Date: | 2010 |
Publisher: | Universidad de Extremadura |
Source: | Montero O'farrill, J.L. (2010). Estrategia para la introducción de las tecnologías de la información y las comunicaciones, "Revista Latinoamericana de tecnología Educativa - RELATEC", 9 (1), 75-87. |
Abstract: | Las Tecnologías de la Información y las Comunicaciones (TIC) son un medio para transmitir y gestionar datos, información y conocimiento; pero las profundas transformaciones sociales que han provocado, muestran lo importante y necesario que resulta en la actualidad que los procesos formativos universitarios las empleen en su perfeccionamiento y de este modo contribuir a la formación de los profesionales que la sociedad necesita. El objetivo de este artículo es mostrar los principales elementos de una estrategia elaborada por un grupo de profesores para desarrollar un proceso de introducción de las TIC que permita transformar los planes de estudio y el proceso de enseñanza aprendizaje, acorde con los principios de la Nueva Universidad Cubana, en el Instituto Superior Minero Metalúrgico “Antonio Núñez Jiménez” (ISMMM). The Information and the Communications Technologies (ICT) are a midway to transmit and manage data, information and knowledge; But the deep social transformations that they have provoked, evidence the important and necessary that work out at the present time that formative university processes use them in his perfecting and in this way contributing to the formation of the professionals that the society needs. The objective of this article is to show the principal elements of strategy elaborated by a group of professors to develop a process of introduction of the TIC that it permits transforming the curriculums and the tuitional process learning, chord with the principles of the Nueva Universidad Cubana at the Institute Superior Minero Metalúrgico Antonio Núñez Jiménez, (ISMMM). |
URI: | http://hdl.handle.net/10662/1269 |
ISSN: | 1695-288X |
Appears in Collections: | RELATEC Vol. 09, nº 1 (2010) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
1695-288X_9_1_75.pdf | 208,99 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License