Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/1352
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Porta, Luis Gabriel | |
dc.contributor.author | Flores, Graciela | |
dc.date.accessioned | 2014-05-05T11:02:21Z | |
dc.date.available | 2014-05-05T11:02:21Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.issn | 2173-9536 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10662/1352 | |
dc.description.abstract | Este trabajo recupera algunas categorías que se trabajan en el Grupo de Investigaciones en Educación y Estudios Culturales (GIEEC) de la Facultad de Humanidades de la Universidad Nacional de Mar del Plata, Argentina. En este artículo nos proponemos indagar en la “urdimbre” ética de la enseñanza a partir de los retazos narrativos de los estudiantes avanzados quienes definieron a los profesores memorables de nuestro estudio. Los valores morales que los estudiantes perciben en sus profesores memorables, generan un espacio de análisis que nos permite vislumbrar aspectos de la docencia del Nivel Superior corridos de la mirada tecnocrática y no siempre tenido en cuenta en la práctica docente. | es_ES |
dc.description.abstract | This paper revisits some categories from the research developed by The Education and Cultural Studies Research Group (GIEEC). The group has been studying for the last years good teaching practices at the School of Humanities from Mar del Plata State University, Argentina. The purpose of this article is to enquire the ethical warp of teaching from narrative pieces by advanced students who defined memorable teachers for our project. Moral values that students perceived in those they considered memorable teachers, give origin to an analytical perspective of aspects of Higher Education Teaching away from a technocratic angle and which are not always taken into account. | es_ES |
dc.format.extent | 21 p. | es_ES |
dc.format.mimetype | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.publisher | Universidad de Extremadura | es_ES |
dc.relation.ispartof | REDEX. Revista de Educación de Extremadura | es_ES |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | * |
dc.subject | Universidad | es_ES |
dc.subject | Didáctica | es_ES |
dc.subject | Historias de vida | es_ES |
dc.subject | Teaching | es_ES |
dc.subject | Education | es_ES |
dc.subject | University | es_ES |
dc.subject | Didactics | es_ES |
dc.subject | Life stories | es_ES |
dc.subject | Enseñanza | es_ES |
dc.subject | Formación | es_ES |
dc.title | Urdimbre ética en la enseñanza universitaria desde la perspectiva de los estudiantes: conjunción de intelecto y afecto en los profesores memorables | es_ES |
dc.title.alternative | Ethical warp in university teaching from students' perspective: intellect and emotion association in memorable teachers | es_ES |
dc.type | article | es_ES |
europeana.type | TEXT | en_US |
dc.rights.accessRights | openAccess | es_ES |
dc.subject.unesco | 5803.02 Preparación de Profesores | es_ES |
europeana.dataProvider | Universidad de Extremadura. España | es_ES |
dc.type.version | publishedVersion | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universidad Nacional de Mar del Plata. Argentina | es_ES |
Appears in Collections: | REDEX Nº 5 (2013) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2173-9536_5_29.pdf | 848,5 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License