Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/14305
Title: | Investigación en herramientas para la mejora de la docencia en anatomía |
Authors: | Mayordomo Acevedo, Raquel |
Keywords: | Anatomía;Aprendizaje;Aprendizaje e innovación;Motivación;Anatomy;Learning;Learning & Innovation;Motivation |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Universidad de Extremadura, Servicio de Publicaciones |
Abstract: | Análisis sobre el aprendizaje en anatomía desde planteamientos de un nuevo lenguaje. Sabemos que nuestros alumnos necesitan aprender mucho en poco tiempo. Necesitan aprender a aprender. Se presentan algunas herramientas que contribuyen a la mejora del aprendizaje como: nuevas tecnologías en la era digital como los Modelos 3D, Aprendizaje Basado en Problemas (ABP), gamificación (kahoot) y evaluación por rúbrica. Tras la explicación de estas herramientas, es seguro que hay otra forma de aprender anatomía con motivación y entusiasmo. Si se aplica coaching, motivación, conocimiento y mejoras a diario, el aprendizaje de los alumnos progresa. Analysis on the learning of anatomy from a new language approach. We know that our students need to learn a lot in a short time. They need to learn how to learn. Some tools are presented that contribute to the improvement of learning such as: new technologies in the digital era such as 3D Models, Problem Based Learning (PBL), gamification (kahoot) and assessment by rubric. After the explanation of these tools, it is certain that there is another way to learn anatomy with motivation and enthusiasm. If coaching, motivation, knowledge and improvement are applied on a daily basis, students' learning progresses. |
URI: | http://hdl.handle.net/10662/14305 |
ISBN: | 978-84-09-25221-3 |
Appears in Collections: | DABCZ - Libros o capítulos de libros |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
978-84-09-25221-3_230.pdf | 476,24 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License