Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/14826
Title: | El verbo en la escritura cacográfica de los niños costarricenses. Algunos lineamientos para su enseñanza |
Other Titles: | The verb in the cacographic writing of Costa Rican children. Some guidelines for its teaching |
Authors: | Murillo Rojas, Marielos |
Keywords: | Formas verbales cacográficas;Ortografía;Didáctica de la lengua;Cacographical verbal forms;Ortographic;Didactics of the language |
Issue Date: | 2005 |
Publisher: | Universidad de Extremadura, Facultad de Educación |
Abstract: | El vocabulario cacográfico costarricense surge como resultado del análisis de 1765 redacciones, aportados por 70 grupos de niños de tercero y sexto grado de la educación general básica. El vocabulario cacográfico está conformado por 1642 entradas con sus respectivas palabras derivadas; no obstante, en este artículo se analizan únicamente los verbos, debido a las dificultades varias que presentan en las diferentes conjugaciones, principalmente en el pretérito imperfecto, pretérito perfecto, futuro simple y el condicional.
Además, se ofrecen lineamientos generales para la enseñanza de las formas más frecuentes y con mayor grado de dificultad. This article is part of an analysis of 1765 stories written by 70 groups of third and sixth grade children each. All the students course the general basic education in Costa Rica. The cacographic vocabulary is integrated by 1642 entries with their corresponding derived words. However, in this paper the author analyses only the case ofverbs because of the difficulties pose by the different Spanish conjugations. The author also proposes some general outlines in order to support the teaching of the most frequent and difficult forms. |
URI: | http://hdl.handle.net/10662/14826 |
ISSN: | 0213-9529 |
Appears in Collections: | Campo Abierto nº 27 (2005) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
0213-9529_27_23.pdf | 451,03 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License