Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/14969
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Sena, Arlindo | - |
dc.date.accessioned | 2022-06-13T10:44:37Z | - |
dc.date.available | 2022-06-13T10:44:37Z | - |
dc.date.issued | 2007 | - |
dc.identifier.issn | 0213-9529 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10662/14969 | - |
dc.description.abstract | La presente reflexión pretende valorar la idea de frontera en el contexto del aprendizaje y como recurso de naturaleza didáctica a través del Proyecto de Trabajo. Los temas, las competencias y la metodología, son motivo de reflexión como elemento orientador para el estudio y enseñanza de los espacios transfronterizos. | es_ES |
dc.description.abstract | This work emphasizes the concept of geographical frontier in a learning context and as a didactic resource used in Project Work. The subjects, skills and methodology are reviewed as guidance for study and teaching in border territories. | es_ES |
dc.description.abstract | Esta reflexão visa avaliar a ideia de fronteira no contexto da aprendizagem e como recurso de natureza didática através do Projeto de Trabalho. Os temas, competências e metodologia são uma razão de reflexão enquanto elemento orientador para o estudo e ensino de espaços transfronteiriços. | es_ES |
dc.format.extent | 13 p. | es_ES |
dc.format.mimetype | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | por | es_ES |
dc.publisher | Universidad de Extremadura, Facultad de Educación | es_ES |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Proyecto de trabajo | es_ES |
dc.subject | Frontera | es_ES |
dc.subject | Competencias | es_ES |
dc.subject | Project work | es_ES |
dc.subject | Border/frontier | es_ES |
dc.subject | Skills | es_ES |
dc.subject | Projeto de trabalho | es_ES |
dc.subject | Fronteira | es_ES |
dc.subject | Competências | es_ES |
dc.title | A raia Ibérica [Alentejo/Extremadura] como recurso no acto pedagógico de ensinar e aprender História | es_ES |
dc.title.alternative | The Iberian frontier region (Alentejo/Extremadura) as a teaching resource in the teaching and learning of History | es_ES |
dc.type | article | es_ES |
dc.description.version | peerReviewed | es_ES |
europeana.type | TEXT | en_US |
dc.rights.accessRights | openAccess | es_ES |
dc.subject.unesco | 58 Pedagogía | es_ES |
dc.subject.unesco | 5403.01 Geografía Cultural | es_ES |
europeana.dataProvider | Universidad de Extremadura. España | es_ES |
dc.identifier.bibliographicCitation | Sena, A. (2007). A raia Ibérica [Alentejo/Extremadura] como recurso no acto pedagógico de ensinar e aprender História. Campo Abierto. Revista de Educación, 26(1), 93-105. ISSN: 0213-9529. | es_ES |
dc.type.version | publishedVersion | es_ES |
dc.identifier.publicationtitle | Campo Abierto. Revista de Educación | es_ES |
dc.identifier.publicationissue | 26 | es_ES |
dc.identifier.publicationfirstpage | 93 | es_ES |
dc.identifier.publicationlastpage | 105 | es_ES |
dc.identifier.publicationvolume | 1 | es_ES |
Appears in Collections: | Campo Abierto Vol. 26, nº 1 (2007) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
0213-9529_26_1_93.pdf | 3,06 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License