Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/15400
Title: | Autorregulación emocional y éxito |
Other Titles: | Emotional self-regulation and success |
Authors: | Luján Henríquez, Isabel Rodríguez Mateo, Heriberto Hernández Delgado, Gustavo Torrecillas Martín, Ana María |
Keywords: | Autorregulación;Exito;Emociones;Afrontamiento;Metas;Autorregulation;Success;Emotions;Coping;Goals |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | Asociación INFAD Universidad de Extremadura |
Abstract: | El grupo de investigación de la Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, denominado “Intervención en el desarrollo psicológico”, formado por profesorado docente e investigador dependiente del Departamento de Psicología y Sociología, hace una reflexión sobre “autorregulación cognitivo- emocional y su relación con el éxito”. La finalidad última es obtener un modelo teórico, que sirva de guía de intervención en diversos ámbitos de aplicación.
Se parte de la experiencia investigadora en campos tales como Psicología del Desarrollo, Autoconcepto y Autoestima, Desarrollo Personal y Social, Intervención Educativa en Trastornos del Desarrollo, Familia como contexto del Desarrollo Psicológico, Inteligencia Emocional y Moldes Mentales, tanto “normal” como en el ámbito psicopatológico y en el de competición deportiva. The research group at the University of Las Palmas de Gran Canaria called “ Intervention in the Psychological Development” is conformed by professors teaching and researchers of the Department of Psychology and Sociology. The main aim in this paper is a reflection on “cognitiveemotional self-regulation and is relationship with success”. The ultimate goal is to obtain a theorical model to guide intervention in various fields of application. The group part from the research experiences in fields such as Developmental Psychology, Self Concept and Self-Esteem, Personal and Social Development, Educational Intervention in Developmental Disabilities, Family and Psychological Development Context, Emotional Intelligence and “Mental Molds”, both in “normal” development us the psychopathology field and in competition sports. |
URI: | http://hdl.handle.net/10662/15400 |
ISSN: | 0214-9877 |
Appears in Collections: | Revista INFAD 2011 Nº 1, Vol. 2 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
0214-9877_2011_1_2_81.pdf | 73,68 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License