Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/15573
Title: | Educación musical. Miramos al futuro en las aulas |
Other Titles: | I Foro por la Educación Musical en España I Congreso Internacional de Educación e Investigación Musical |
Authors: | Archilla Segade, Héctor |
Keywords: | Educación musical;Investigación musical;Música;Music education;Music research;Music |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Universidad de Extremadura, Servicio de Publicaciones |
Abstract: | Este libro presenta los resúmenes de los trabajos que fueron expuestos durante las mesas de comunicaciones y espacios dedicados a pósteres en el “I Congreso Internacional de Educación e Investigación Musical”, enmarcado dentro del I Foro por la Educación Musical en España que acogió la Universidad de Extremadura en su Facultad de Educación y Psicología de Badajoz, del 24 al 26 de marzo de 2022.
Un evento que partió del interés por crear redes que conecten a personas interesadas en la educación e investigación musical, generar espacios para la reflexión, la divulgación, el intercambio de ideas en busca de la mejora de la calidad educativa, y que además sirviese como lugar de encuentro durante tres inolvidables días. Gracias a sus participantes, FOROEM22 ha sido un lugar de enriquecimiento profesional, personal, y sobre todo, de Música y Educación Musical.
Se destacó la importante apuesta por poner en valor la Educación Musical buscando los cauces para establecer vínculos entre sus diferentes ámbitos (educación obligatoria, escuelas de música, conservatorios y universidades), las instituciones y la administración. Un objetivo por el que es importante seguir trabajando desde cada una de las Asociaciones de profesionales de educación musical junto con la Confederación de Asociaciones de Educación Musical (COAEM). This book presents the abstracts of the papers that were presented during the round tables and poster sessions at the "1st International Congress on Music Education and Research", framed within the 1st Forum for Music Education in Spain hosted by the University of Extremadura at its Faculty of Education and Psychology in Badajoz, from 24 to 26 March 2022. The event was based on the interest in creating networks that connect people interested in music education and research, generating spaces for reflection, dissemination and the exchange of ideas in search of improving the quality of education, and also serving as a meeting place for three unforgettable days. Thanks to its participants, FOROEM22 has been a place of professional and personal enrichment, and above all, of Music and Music Education. It was emphasised the important commitment to enhance the value of Music Education by seeking channels to establish links between its different areas (compulsory education, music schools, conservatories and universities), institutions and the administration. An objective for which it is important to continue working from each of the Associations of music education professionals together with the Confederation of Music Education Associations (COAEM). |
URI: | http://hdl.handle.net/10662/15573 |
ISBN: | 978-84-9127-128-4 |
Appears in Collections: | DDEMU - Libros o capítulos de libros Otras ediciones del SPUEx |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
978-84-9127-128-4.pdf | 5,88 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License