Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/16212
Title: | La Educación Física y las relaciones sociales en Educación Primaria |
Other Titles: | Physical Education and social relationship in Primary Education |
Authors: | Carbonell Ventura, Tania Antoñanzas Laborda, José Luis Lope Álvarez, Ángela |
Keywords: | Expresión corporal;Aprendizaje cooperativo;Educación Física;Relaciones y habilidades sociales;Educación Primaria;Corporal expression;Cooperative learning;Physical Education;Social relationship and skills;Primary Education |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Asociación INFAD Universidad de Extremadura |
Abstract: | Este estudio llevado a cabo es una propuesta de intervención educativa basada en la Expresión Corporal, en la cual se defiende que las relaciones sociales se pueden mejorar a través de la Educación Física.
El principal objetivo de este estudio es la mejora de la desinhibición en el aula de Primaria a través del juego, concretamente del aprendizaje cooperativo, que ayudará al niño a tener mejores habilidades sociales para relacionarse con los demás. La propuesta de intervención consta de siete sesiones basadas en la Expresión Corporal, la cual presenta actividades grupales para que los alumnos puedan desinhibirse y expresarse con los demás de forma natural, así podrán mejorar su vínculo social con el grupo. This study is a proposal of educational intervention based on corporal expression, in which the belief that social relations can be improved through Physical Education is defended. The main objective of this study is to improve disinhibition in the Primary classroom through games, particularly cooperative learning games, which will help the child to develop better social skills in order to have a better knowledge in how to relate with others. The intervention proposal consists of seven sessions based on corporal expression, which have group activities in which students will lose their inhibitions and express themselves in a natural manner so that student will improve their social links with the group. |
URI: | http://hdl.handle.net/10662/16212 |
ISSN: | 0214-9877 |
DOI: | 10.17060/ijodaep.2018.n1.v2.1225 |
Appears in Collections: | Revista INFAD 2018 Nº 1, Vol. 2 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
0214-9877_2018_1_2_269.pdf | 1,88 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License