Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/1726
Title: | Adaptación gradual de la materia “Nuevas Tecnologías aplicadas a la Educación” al crédito europeo |
Authors: | Raposo Rivas, Manuela |
Keywords: | Convergencia europea;ECTS;Nuevas tecnologías aplicadas a la educación;European convergence;New technologies applied to the education |
Issue Date: | 2004 |
Publisher: | Universidad de Extremadura |
Abstract: | Inmersos como estamos en el proceso de convergencia europea y en el desarrollo del Espacio Europeo de Enseñanza Superior es necesario que vayamos realizando propuestas y experiencias piloto relacionadas con la adaptación al crédito europeo y la integración de las exigencias derivadas de los ECTS. En este trabajo presentamos, en el marco de un proyecto piloto de la Facultad de Ciencias de la Educación de Ourense, una primera aproximación de la materia de Nuevas Tecnologías aplicadas a la Educación al crédito europeo, esto es, una reflexión sobre el volumen de trabajo en horas presenciales y de trabajo autónomo que ha de desarrollar el alumno que cursa nuestra materia. We are in the process of European convergence and in the development of the European Space of higher education it is necessary that we go carrying out proposals and experiences pilot related with the adaptation to the European credit and the integration of the derived demands of the ECTS. In this work we present, in the mark of a project pilot of the Faculty of Sciences of the Education in Ourense, a first approach of the subject of New Technologies applied to the Education to the European credit, this is, a reflection on the work volume in present hours and of autonomous work that the student must develop when studies our subject. |
URI: | http://hdl.handle.net/10662/1726 |
ISSN: | 1695-288X |
Appears in Collections: | RELATEC Vol. 03, nº 1 (2004) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
1695-288X_3_2_135.pdf | 347,14 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License