Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/18626
Title: | Creación de materiales para la asignatura bilingüe de "Arts and Crafts": propuestas didácticas |
Authors: | López Pérez, Magdalena, 1979- Méndez Suárez, María |
Keywords: | Propuestas didácticas;Aprendizaje Integral de Contenidos en Lengua Extranjera (AICLE);Enseñanza de lenguas;Didactic proposals;Content and Language Integrating Learning (CLIL);Language teaching |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Fundación Caja Badajoz Universidad de Extremadura. Facultad de Educación |
Abstract: | El Content and Language Integrating Learning (CLIL) o Aprendizaje Integral de Contenidos en Lengua Extranjera (AICLE), es un enfoque utilizado para enseñar el contenido de materias curriculares comunicándolo por medio de una lengua distinta de la lengua materna. El objetivo principal de este artículo es orientar al docente en la creación de material real para la asignatura AICLE de Arts and Craft. Content and Language Integrating Learning (CLIL) or Comprehensive Content Learning in a Foreign Language (CLIL), is an approach used to teach the content of curricular subjects by communicating it through a language other than the mother tongue. The main objective of this article is to guide the teacher in the creation of real material for the CLIL Arts and Craft subject. |
URI: | http://hdl.handle.net/10662/18626 |
ISBN: | 978-84-09-16330-4 |
Appears in Collections: | DDCSL - Libros o capítulos de libros DDEMU - Libros o capítulos de libros |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
978-84-09-16330-4_854.pdf | 816,71 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License