Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/18712
Title: | El Quijote recurso patrimonial para la educación artística |
Authors: | Gómez Pérez, Juana Ochoa Daderska, Renata |
Keywords: | Educación artística;El Quijote;Grabados;Artistic education;Engravings |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Fundación Caja Badajoz Universidad de Extremadura. Facultad de Educación |
Abstract: | El objetivo de este capítulo es profundizar en la huella que el libro de Cervantes, El Quijote, dejó en América Latina, en sus manifestaciones artísticas. La educación artística tiene una gran importancia para el desarrollo de las competencias educativas en todos los niveles de la enseñanza. Con esta experiencia interdisciplinar nos hemos acercado a la obra del artista José Guadalupe Posada. Sus grabados tienen una fuerte carga literaria. The objective of this chapter is to delve into the mark that Cervantes' book, Don Quixote, left in Latin America, in its artistic manifestations. Artistic education is of great importance for the development of educational competencies at all levels of education. With this interdisciplinary experience we have approached the work of the artist José Guadalupe Posada. His engravings have a strong literary influence. |
URI: | http://hdl.handle.net/10662/18712 |
ISBN: | 978-84-09-16330-4 |
Appears in Collections: | DDEMU - Libros o capítulos de libros |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
978-84-09-16330-4_1222.pdf | 456,81 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License