Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/18712
Title: El Quijote recurso patrimonial para la educación artística
Authors: Gómez Pérez, Juana
Ochoa Daderska, Renata
Keywords: Educación artística;El Quijote;Grabados;Artistic education;Engravings
Issue Date: 2019
Publisher: Fundación Caja Badajoz
Universidad de Extremadura. Facultad de Educación
Abstract: El objetivo de este capítulo es profundizar en la huella que el libro de Cervantes, El Quijote, dejó en América Latina, en sus manifestaciones artísticas. La educación artística tiene una gran importancia para el desarrollo de las competencias educativas en todos los niveles de la enseñanza. Con esta experiencia interdisciplinar nos hemos acercado a la obra del artista José Guadalupe Posada. Sus grabados tienen una fuerte carga literaria.
The objective of this chapter is to delve into the mark that Cervantes' book, Don Quixote, left in Latin America, in its artistic manifestations. Artistic education is of great importance for the development of educational competencies at all levels of education. With this interdisciplinary experience we have approached the work of the artist José Guadalupe Posada. His engravings have a strong literary influence.
URI: http://hdl.handle.net/10662/18712
ISBN: 978-84-09-16330-4
Appears in Collections:DDEMU - Libros o capítulos de libros

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-84-09-16330-4_1222.pdf456,81 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons