Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/18785
Title: Competencias básicas de gestión del aprendizaje: Evaluación de competencias de aprendizaje en alumnos de magisterio
Authors: Gómez Masera, Raquel
Martín Palacio, María Eugenia
Gusto Valle, Cristina Di
Keywords: Evaluación;Competencias;Aprendizaje;Evaluation;Competences;Learning
Issue Date: 2009
Publisher: Asociación INFAD
Universidad de Extremadura
Abstract: La comunicación describe la experiencia de entrenamiento de la competencia transversal gestión y procesamiento de la información desarrollada en la U de Huelva en el curso 2008 /2009 a través del desarrollo de talleres con la colaboración de profesores de la U. de Oviedo y la U. Complutense de Madrid. La parte teórica de la actividad se centra en el modelo del procesamiento estratégico de la información del Prof. Francisco Martín del Buey (1999).Este modelo se compone de tres fases: recepción (procesos de sensibilización y atención), transformación (proceso de comprensión y retención) y recuperación de la información (proceso de evocación, transferencia y comunicación). La aparte aplicada de los talleres se basó en la utilización de un cuestionario de autoevaluación de estrategias de aprendizaje por parte de los estudiantes. Se trabaja de forma intensa los procesos de transfer.
“Communication” describes the experience of training both competency in transverse management and processing developed information at the University of Huelva in the 2008 – 2009 school year, through workshops given in collaboration with professors from the University of Oviedo and the Complutense University of Madrid. The theoretical part of these activities is centered in the strategic processing of information model created by Prof. Francisco Martín del Buey (1999). This model is composed of three phases: reception (process of raising awareness and attention), transformation (process of comprehension and retention), and information recovery (process of evocation, transfer, and communication). The applied part of the workshops was based on the use of a self-evaluation questionnaire regarding learning strategies on behalf of the students; this questionnaire focused greatly on transfer processes.
URI: http://hdl.handle.net/10662/18785
ISSN: 0214-9877
Appears in Collections:Revista INFAD 2009 Nº 1, Vol. 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0214-9877_2009_1_2_703.pdf202,3 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons