Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/20719
Title: Language proficiency in EMI programs: analysis of learners' perceptions of their own and their teachers’ linguistic abilities
Authors: Fielden Burns, Laura Victoria
Martín Gilete, Marta
Keywords: Lingüística aplicada;Bilingüismo;Enseñanza de lenguas;Applied Linguistics;Bilingualism;Language Teaching
Issue Date: 2022
Publisher: Dykinson
Abstract: En primer lugar, repasaremos parte de la bibliografía pertinente sobre las creencias de los alumnos acerca de sus competencias lingüísticas y las de sus profesores. A continuación, repasaremos las preguntas de investigación planteadas y la metodología empleada para abordarlas. Por último, presentaremos los resultados y los debatiremos, para terminar con una conclusión y sugerencias para futuras investigaciones.
Firstly, we will review some of the relevant literature on students’ beliefs about their linguistic skills and those of their teachers. Then we will review the research questions at hand and the methodology undertaken to address them. Finally, we will present results and discuss these, finishing with a conclusion and suggestions for future research.
URI: http://hdl.handle.net/10662/20719
ISBN: 978-84-1122-492-5
Appears in Collections:DDCSL - Libros o capítulos de libros
DFING - Libros o capítulos de libros

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-84-1122-492-5_318.pdf491,46 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons