Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/20931
Title: El estudio de la asignatura de Derecho Canónico en los planes de estudio de Derecho, especial relevancia en las universidades de la Comunidad de Madrid
Other Titles: The study of Canon Law as a subject in Law degree programs, special relevance in the Comunidad de Madrid universities
Authors: Talavero Cabrera, Victor
Sánchez-Cabezudo Rina, Tiffany Milagros
Keywords: Derecho Canónico;Derecho Eclesiático;Religión;Plan de Estudios;Canon Law;Ecclesiastical Law;Religion;Syllabus
Issue Date: 2023
Publisher: Instituto de Teología “San Pedro de Alcántara”
Universidad de Extremadura. Servicio de Publicaciones
Abstract: El Derecho Canónico es un cuerpo legal que regula la organización y el funcionamiento de la Iglesia Católica y que, durante muchos años, se ha estudiado como asignatura obligatoria en las Facultades de Ciencias Sociales y Jurídicas. El estudio de la asignatura ha quedado relegado y, en muchas universidades, no se imparte o, si se imparte, es optativa. La finalidad de este trabajo de investigación es realizar un estudio sobre la representación e inclusión de esta asignatura en los nuevos planes de estudio de las universidades de la Comunidad de Madrid. El objetivo principal es abordar la importancia del Derecho Canónico en la formación de los juristas y, asimismo, analizar las posibles razones que podrían explicar esta tendencia en los planes de estudio.
Canon Law is a body of law that regulates the organization and functioning of the Catholic Church and, for many years, has been studied as a compulsory subject in the Faculties of Social and Legal Sciences. The subject study has been relegated, and in many universities is either not taught or, if it is taught, it is optional. The aim of this research work is to carry out a study on the representation and inclusion of this subject in the new Autonomous Community of Madrid universities syllabus. The main objective is to address the importance of Canon Law in jurists training and, also, analyze the possible reasons that could explain this trend in curricula.
URI: http://hdl.handle.net/10662/20931
ISSN: 1886-4945
DOI: 10.17398/2340-4256.18.449
Appears in Collections:Cauriensia Vol. 18 (2023)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2340-4256_449_468.pdf256,29 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons