Elementos de la colección (clasificados por Fecha de envío en orden Descendente): 1 a 20 de 339
Año | Título | Autor/a |
2019 | Virtual reality to allow a wheelchair users touring complex archaeological sites in a realistic manner. Towards their actual social integration | Pérez Hernández, Emiliano; Merchán García, María José; Salamanca Miño, Santiago; Merchán García, María Pilar; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Expresión Gráfica; Universidad de Extremadura. Departamento de Ingeniería Eléctrica, Electrónica y Automática |
2020 | Conservation to overcome oblivion. New methods for the survival of lost heritage memory | Merchán García, María José; Pérez Hernández, Emiliano; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Expresión Gráfica |
2021 | Good practices in the use of augmented reality for the dissemination of architectural heritage of rural areas | Merchán García, María José; Merchán García, María Pilar; Pérez Hernández, Emiliano; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Ingeniería Eléctrica, Electrónica y Automática; Universidad de Extremadura. Departamento de Expresión Gráfica |
2024 | Comparative analysis between virtual visits and pedagogical outings to heritage sites: an application in the teaching of history | Corrales Serrano, Mario; Rodríguez, Fernando; Merchán García, María José; Merchán García, María Pilar; Pérez Hernández, Emiliano; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Ingeniería Eléctrica, Electrónica y Automática; Universidad de Extremadura. Departamento de Expresión Gráfica |
2024 | Virtual reality applied to heritage in higher education - Validation of a questionnaire to evaluate usability learning and emotions | Corrales Serrano, Mario; Merchán García, María Pilar; Merchán García, María José; Pérez Hernández, Emiliano; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Ingeniería Eléctrica, Electrónica y Automática; Universidad de Extremadura. Departamento de Expresión Gráfica |
2024 | Cultural heritage as a didactic resource through extended reality: a systematic review of the literature | Dordio Ideas, Andrea; Lancho Rivero, Eva; Merchán García, María José; Merchán García, María Pilar; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Ingeniería Eléctrica, Electrónica y Automática |
2024 | Segmentation of 3D point clouds of heritage buildings using edge detection and supervoxel-based topology | Salamanca Miño, Santiago; Merchán García, María Pilar; Espacio Regalado, Alejandro; Pérez Hernández, Emiliano; Merchán García, María José; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Expresión Gráfica; Universidad de Extremadura. Departamento de Ingeniería Eléctrica, Electrónica y Automática |
2024 | Ciencia en un museo arqueológico: análisis emocional de una experiencia interdisciplinar en la formación docente | Hernández del Barco, Miriam; Merchán García, María José; Corrales Serrano, Mario; Corbacho Cuello, Isaac; Universidad de Alcalá; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura |
2022 | Caballeros de frontera en la península Ibérica del siglo XII: Munio Alfonso de Toledo y Sancho Jiménez de Ávila | Porrinas González, David; Vital Fernández, Sonia; Gallego Valle, David; Universidad de Salamanca; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Castilla La Mancha |
2023 | Motivar para aprender ciencias sociales en el contexto de la pandemia. Tres intervenciones didácticas motivadoras | Porrinas González, David; Corrales Serrano, Mario; Merchán García, María José; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura |
2023 | CLIL realities through the lens of English and content teachers | Fielden Burns, Laura Victoria; Martínez Agudo, Juan de Dios; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2023 | Adaptation challenges in learning to teach EFL in a VUCA world: What have we learned from the COVID-19 experience? | Martínez Agudo, Juan de Dios; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura |
2024 | Anxiety-related emotions of university students when using English as a foreign language in class: comparing health and educational sciences | Manchado Nieto, Cristina; Fielden Burns, Laura Victoria; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2023 | Student teachers' classroom impact during their "Practicum" in the times of the pandemic | Alonso Díaz, Laura; Delicado Puerto, Gemma; Ramos Campos, Francisco; Manchado Nieto, Cristina; N/A; Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2022 | Emociones ante la comprensión lectora en inglés como lengua extranjera: análisis de estudiantes universitarios españoles | Maya Retamar, María Guadalupe de la; López Pérez, Magdalena, 1979-; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura |
2023 | The agritourism value chain: an application to the dehesa areas of Extremadura | Ruiz Labrador, Enrique Eugenio; Sánchez Martín, José Manuel; Gurría Gascón, José L.; Universidad de Extremadura. Departamento de Arte y Ciencias del Territorio; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura |
2024 | Polycentric urban system, territorial development and resilience of the rural population (Extremadura, Spain) | Gurría Gascón, José L.; Sánchez Martín, José Manuel; Ruiz Labrador, Enrique Eugenio; Hernández Carretero, Ana María; Universidad de Extremadura. Departamento de Arte y Ciencias del Territorio; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura |
2019 | Rural-urban gradients and human population dynamics | Montalvo, Javier; Ruiz Labrador, Enrique Eugenio; Montoya Bernabéu, Pablo; Acosta Gallo, Belén; Universidad Complutense de Madrid; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Vigo |
2019 | Lecturas ecocríticas de clásicos ingleses: de "Macbeth" a "Las Crónicas de Narnia" | Bravo Gaviro, Ana; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura |
2021 | Lecturas extensivas, antologías ecológicas y educación literaria | Bravo Gaviro, Ana; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura |
Elementos de la colección (clasificados por Fecha de envío en orden Descendente): 1 a 20 de 339