Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/22466
Title: Innovación docente en el aula de EFL y LIJ: diseño de un "Escape Room" para el alumnado de Magisterio en Educación Primaria
Other Titles: Innovation in the EFL and CYL Classroom: Design of an Escape Room for Primary Education Teaching Students
Authors: Moreno, Jennifer
Tena Fernández, Ramón
Keywords: EFL;LIJ;Escape Room;Transversalidad;Trabajo interdisciplinar;Transversality;Interdisciplinary work
Issue Date: 2023
Publisher: REDINE: Red de Investigación e Innovación Educativa
Abstract: La presente propuesta expone parte de los resultados de un proyecto de innovación docente desarrollado con el alumnado de 2º curso de Magisterio en Educación Primaria de la Facultad de Ciencias Sociales y Humanas de Teruel. El proyecto de innovación docente en el que se enmarca esta propuesta de intervención está centrado en el marco de la enseñanza y el aprendizaje de lenguas extranjeras en el aula de Educación Primaria. En este diseño, el alumnado se forma sobre la relevancia de la cooperación entre áreas para fomentar el aprendizaje del alumnado. Tras llevar a cabo diversas actividades de investigación en las asignaturas de Inglés en Educación Primaria II (EFL, por sus siglas en inglés) y de Literatura Infantil y Juvenil (LIJ), este culmina con la realización de una actividad de Escape Room organizada por el profesorado en la que el alumnado tiene la oportunidad de experimentar en primera persona los beneficios de la transversalidad y del trabajo interdisciplinar en el aula.
This paper presents part of the results of a teaching innovation project developed with the students of the 2nd year of the Degree in Primary Education at the Faculty of Social and Human Sciences in Teruel (University of Zaragoza). The teaching innovation project in which this intervention proposal is framed is focused on the framework of the teaching and learning of foreign languages in the Primary Education classroom. In this project, students are trained on the relevance of cooperation between areas to promote student learning. After carrying out several research activities in the subjects of English in Primary Education II (EFL) and Children’s Literature (LIJ in Spanish), the project culminates in an Escape Room activity organised by the teaching staff in which students have the opportunity to experience first-hand the benefits of transversality and interdisciplinary work in the classroom.
URI: http://hdl.handle.net/10662/22466
ISBN: 978-84-126060-0-3
DOI: 10.58909/ad23314866
Appears in Collections:DDCSL - Libros o capítulos de libros

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ad23314866.pdf272,99 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons