Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/22787
Title: | Research Evaluation and Professors Teaching Performance |
Other Titles: | Evaluación de la investigación y rendimiento docente de los profesores |
Authors: | Artés, Joaquín Pedraja, Francisco, 1958- Salinas Jiménez, María del Mar |
Keywords: | Investigación;Calidad docente;Sistema universitario;España;Research;Teaching quality;University system;Spain |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Universitat de Girona = Universidad de Gerona |
Abstract: | Este trabajo estudia la relación entre las actividades de investigación y la calidad de la docencia en el contexto del sistema universitario español. Nuestro objetivo es investigar si existe alguna entre ser investigador activo y la calidad docente de los profesores universitarios en España. Utilizamos un conjunto de datos de la Universidad de Extremadura que, contiene información sobre la evaluación de la docencia y el rendimiento, además de otras variables, durante un periodo de diez años (de 2001-2002 a 2011-2012). Independientemente de la especificación y definición de intensidad investigadora que se adopte, nuestros resultados sugieren que los profesores más implicados en la investigación son también los que obtienen mejores resultados en evaluación de la docencia, lo que apunta a una relación positiva entre investigación y calidad docente. This paper studies the relationship between research activities and teaching quality in the context of the Spanish University system. Our aim is to investigate if there is any relationship between being an active researcher and the teaching quality of college professors in Spain. We use a panel data set from the University of Extremadura which contains information on teaching evaluations and research performance, among other ariables, during a ten year period (from 2001-2002 to 2011-2012). egardless of the specification and definition of research intensity adopted, our results suggest that professors who are more involved in research are also those obtaining better results in teaching evaluations, thus pointing to a positive link between research and teaching quality. |
Description: | Ponencia presentada en el XXI Encuentro de Economía pública. Educación I. Gerona 2014 |
URI: | http://hdl.handle.net/10662/22787 |
Appears in Collections: | DECON - Congresos, conferencias, etc. |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
EEP_XXI_Artés.pdf | 172,16 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License