DFING - Artículos Página de inicio de la colección

DFING - Artículos

Listar por
Elementos de la colección (clasificados por Fecha de envío en orden Descendente): 1 a 20 de 113
AñoTítuloAutor/a
2024Assessing the impact of micro-credential training in higher education: a pilot study supporting BA dissertationsMartín Gilete, Marta; Blanco García, Cristina; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2024An analysis of specialized sports-related anglicisms: their use in the European Spanish press nowadaysLuján García, Carmen; Núñez Nogueroles, Eugenia Esperanza; Universidad de Las Palmas de Gran Canaria; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2023A Pan-Hispanic approach to the usage of Anglicisms in the thematic area of sportsNúñez Nogueroles, Eugenia Esperanza; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2022Perceptions and reported use of Information Technology (IT) anglicisms by Spanish university studentsNúñez Nogueroles, Eugenia Esperanza; Luján García, Carmen; Universidad de Las Palmas de Gran Canaria; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2022La interferencia de la L1 inglés en la producción escrita de ELE: estudio basado en un corpus informatizado de aprendicesNúñez Nogueroles, Eugenia Esperanza; Ruiz Cecilia, Raúl; Universidad de Granada; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2023CLIL realities through the lens of English and content teachersFielden Burns, Laura Victoria; Martínez Agudo, Juan de Dios; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2024Anxiety-related emotions of university students when using English as a foreign language in class: comparing health and educational sciencesManchado Nieto, Cristina; Fielden Burns, Laura Victoria; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2023Student teachers' classroom impact during their "Practicum" in the times of the pandemicAlonso Díaz, Laura; Delicado Puerto, Gemma; Ramos Campos, Francisco; Manchado Nieto, Cristina; N/A; Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2024Applying Cognitive Linguistics to elucidate the meanings of the particles IN/OUT and UP/DOWN in L2 classrooms: Pedagogical experience vs. research findingsPiquer Píriz, Ana María; Martín Gilete, Marta; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2024On Political dream teams and Financial killers: Sports Anglicisms and Metaphorical Uses in Spanish Digital PressLuján García, Carmen; Núñez Nogueroles, Eugenia Esperanza; Universidad de Las Palmas de Gran Canaria; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2024Relación entre hábitos lectores y vocabulario en maestros de inglés en formaciónMaya Retamar, María Guadalupe de la; López Pérez, Magdalena, 1979-; Fernández Portero, Ignacio; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2023Nationalism, feminism, and modernity in María Paz Zamora-Mascuñana's "Mi obolo"Villanueva Romero, Diana; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2018The animal teacher in Daniel Quinn's "Ishmael"Villanueva Romero, Diana; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2010Reflections on Literature and Environment: An Interview with Scott SlovicVillanueva Romero, Diana; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2013"Savage beauty": representations of women as animals in PETA's campaigns and Alexander McQueen's fashion showsVillanueva Romero, Diana; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2014A material reading of Brenda Peterson's "Animal Heart"Villanueva Romero, Diana; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2016Posthuman spaces of relation. Literary responses to the species boundary in primate literatureVillanueva Romero, Diana; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2018The modern Pygmalion: crossing boundaries in Peter Goldsworthy’s WishVillanueva Romero, Diana; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2021Literary Primatology: Reading Primatology in Ape FictionVillanueva Romero, Diana; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2023Docentes que asesoran: la evaluación de un programa que nace de la colaboración entre entidades extremeñasManchado Nieto, Cristina; Alonso Díaz, Laura; Delicado Puerto, Gemma; Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
Elementos de la colección (clasificados por Fecha de envío en orden Descendente): 1 a 20 de 113