Elementos de la colección (clasificados por Fecha de envío en orden Descendente): 1 a 20 de 113
Año | Título | Autor/a |
2024 | Assessing the impact of micro-credential training in higher education: a pilot study supporting BA dissertations | Martín Gilete, Marta; Blanco García, Cristina; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2024 | An analysis of specialized sports-related anglicisms: their use in the European Spanish press nowadays | Luján García, Carmen; Núñez Nogueroles, Eugenia Esperanza; Universidad de Las Palmas de Gran Canaria; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2023 | A Pan-Hispanic approach to the usage of Anglicisms in the thematic area of sports | Núñez Nogueroles, Eugenia Esperanza; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2022 | Perceptions and reported use of Information Technology (IT) anglicisms by Spanish university students | Núñez Nogueroles, Eugenia Esperanza; Luján García, Carmen; Universidad de Las Palmas de Gran Canaria; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2022 | La interferencia de la L1 inglés en la producción escrita de ELE: estudio basado en un corpus informatizado de aprendices | Núñez Nogueroles, Eugenia Esperanza; Ruiz Cecilia, Raúl; Universidad de Granada; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2023 | CLIL realities through the lens of English and content teachers | Fielden Burns, Laura Victoria; Martínez Agudo, Juan de Dios; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2024 | Anxiety-related emotions of university students when using English as a foreign language in class: comparing health and educational sciences | Manchado Nieto, Cristina; Fielden Burns, Laura Victoria; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2023 | Student teachers' classroom impact during their "Practicum" in the times of the pandemic | Alonso Díaz, Laura; Delicado Puerto, Gemma; Ramos Campos, Francisco; Manchado Nieto, Cristina; N/A; Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2024 | Applying Cognitive Linguistics to elucidate the meanings of the particles IN/OUT and UP/DOWN in L2 classrooms: Pedagogical experience vs. research findings | Piquer Píriz, Ana María; Martín Gilete, Marta; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2024 | On Political dream teams and Financial killers: Sports Anglicisms and Metaphorical Uses in Spanish Digital Press | Luján García, Carmen; Núñez Nogueroles, Eugenia Esperanza; Universidad de Las Palmas de Gran Canaria; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2024 | Relación entre hábitos lectores y vocabulario en maestros de inglés en formación | Maya Retamar, María Guadalupe de la; López Pérez, Magdalena, 1979-; Fernández Portero, Ignacio; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2023 | Nationalism, feminism, and modernity in María Paz Zamora-Mascuñana's "Mi obolo" | Villanueva Romero, Diana; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2018 | The animal teacher in Daniel Quinn's "Ishmael" | Villanueva Romero, Diana; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2010 | Reflections on Literature and Environment: An Interview with Scott Slovic | Villanueva Romero, Diana; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2013 | "Savage beauty": representations of women as animals in PETA's campaigns and Alexander McQueen's fashion shows | Villanueva Romero, Diana; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2014 | A material reading of Brenda Peterson's "Animal Heart" | Villanueva Romero, Diana; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2016 | Posthuman spaces of relation. Literary responses to the species boundary in primate literature | Villanueva Romero, Diana; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2018 | The modern Pygmalion: crossing boundaries in Peter Goldsworthy’s Wish | Villanueva Romero, Diana; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2021 | Literary Primatology: Reading Primatology in Ape Fiction | Villanueva Romero, Diana; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2023 | Docentes que asesoran: la evaluación de un programa que nace de la colaboración entre entidades extremeñas | Manchado Nieto, Cristina; Alonso Díaz, Laura; Delicado Puerto, Gemma; Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
Elementos de la colección (clasificados por Fecha de envío en orden Descendente): 1 a 20 de 113