Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/2782
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Falanga, Rossella | - |
dc.contributor.author | Caroli, Maria Elvira de | - |
dc.contributor.author | Sagone, Elisabetta | - |
dc.date.accessioned | 2015-04-01T11:54:13Z | - |
dc.date.available | 2015-04-01T11:54:13Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.identifier.citation | FALANGA, R. ; CAROLI, Mª E. de ; SAGONE, E. 2012. Relationship between self-efficacy and self-concepts in university students. "INFAD", 1 (2), pp. 227-234. ISSN 0214-9877 | es_ES |
dc.identifier.issn | 0214-9877 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10662/2782 | - |
dc.description.abstract | El propósito de esta investigación es enfocar la relación entre autoeficacia (Bandura, 1997), en relación a la creencia de que puede ser capaz de percibir las necesidades y creencias de los demás (autoeficacia empática) y de establecer buenas relaciones (auto-eficacia social), y el auto-concepto, que se analizó evocando la teoría de la auto-discrepancia (Higgins, 1987). Se emplearon medidas de autoeficacia empática y social y la técnica del diferencial semántico para explorar el Ser real y Social en una muestra de 76 estudiantes de psicología en la Universidad italiana de Catania. Los resultados mostraron que los estudiantes de psicología lograron niveles medios en la autoeficacia enfática y social, y expresaron una representación muy similar del concepto de sí mismos, en términos de la teoría de la auto-discrepancia. Además, la mayoría de los estudiantes de psicología se percibieron eficientes en la comprensión de los sentimientos y emociones de los demás y así como cultivando buenas relaciones, la mayoría expresaron una representación positiva del ser real y el ser social; además, los estudiantes por encima de los niveles medios de la autoeficacia enfática y social mostraron una representación más positiva del ser real y social que aquellos con bajo promedio. Se discuten las implicaciones futuras sobre el importante papel que desempeñan los auto-conceptos en otras dimensiones psicológicas. | es_ES |
dc.description.abstract | The purpose of this investigation was focused on the relationship between self-efficacy (Bandura, 1997), regarding the beliefs to be able to recognize the needs and beliefs of the others (emphatic self-efficacy) and to establish good relationships (social self-efficacy), and Self-concepts (Actual and Social Self), analyzed evoking the Self-Discrepancy Theory (Higgins, 1987). We used empathic and social self-efficacy measures and semantic differential technique to explore Actual and Social Self in a sample of 76 psychology Italian students at University of Catania. Results showed that psychology students reached on average levels in emphatic and social self-efficacy and expressed a very similar representation of Self-concepts, in terms of Self-Discrepancy Theory. In addition, the more the psychology students perceived themselves efficient at understanding the feelings and emotions of the others and cultivating good relations, the more they expressed a positive representation of Actual and Social Self; further, students with on and above average levels of emphatic and social self-efficacy showed a more positive representation of Actual and Social Self than those with under average. Future implications on the important role played by Self-concepts on other psychological dimensions were discussed. | es_ES |
dc.format.extent | 8 p. | es_ES |
dc.format.mimetype | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | eng | es_ES |
dc.publisher | Universidad de Extremadura | es_ES |
dc.publisher | Asociación INFAD | es_ES |
dc.relation.ispartof | International Journal of Developmental and Educational Psychology | es_ES |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | * |
dc.subject | Empatía y auto-eficacia | es_ES |
dc.subject | Auto-representación | es_ES |
dc.subject | Estudiantes universitarios | es_ES |
dc.subject | Empathic and social self-efficacy | es_ES |
dc.subject | Representation of self | es_ES |
dc.subject | University students | es_ES |
dc.title | Relationship between self-efficacy and self-concepts in university students | es_ES |
dc.type | article | es_ES |
europeana.type | TEXT | en_US |
dc.rights.accessRights | openAccess | es_ES |
dc.subject.unesco | 7201.05 Teoría de la Percepción | es_ES |
dc.subject.unesco | 6111.05 Estructura y Dinámica de la Personalidad | es_ES |
europeana.dataProvider | Universidad de Extremadura. España | es_ES |
dc.type.version | publishedVersion | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Università degli Studi di Catania. Italia | es_ES |
Appears in Collections: | Revista INFAD 2012 Nº 1, Vol. 2 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
0214-9877_2012_1_2_227.pdf | 137,25 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License