Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/3172
Title: Clases particulares en alumnos de educación secundaria y bachillerato. Estudio en una población rural de Extremadura
Other Titles: Private tutoring in secondary education students. Research in a country town of Extremadura
Authors: Becerra Traver, María Teresa
Costa, Jorge Adelino Rodrigues da
Keywords: Clases particulares;Educación no formal;Aprendizaje;Alumnos;Private tutoring;Non-formal education;Learning;Students;Extremadura
Issue Date: 2014
Publisher: Universidad de Extremadura. Facultad de Educación
Abstract: Ante el vacío de investigaciones en España sobre el uso de las clases particulares, en este trabajo queremos avanzar en el conocimiento de este tipo de educación no formal. El principal objetivo de esta investigación es conocer los diferentes aspectos que giran en torno a las clases particulares de una población de la provincia de Badajoz (Extremadura, España) a través de las opiniones vertidas en una encuesta por los alumnos que asisten a clases particulares. A partir de los datos analizados, los resultados ofrecen información acerca de aspectos como que los motivos principales por los cuales los alumnos asisten a clases particulares son mejorar los resultados académicos y poder seguir unos estudios universitarios.
Faced with the absence of private tutoring research in Spain, with this research we intend to go further into the knowledge of this type of non-formal education. The main objective of this research is the understanding of different aspects that are part of private tutoring in a town from the province of Badajoz (Extremadura, Spain), using the questionnaire answers of private tutoring students. From the analyzed data, the results provide information on aspects such as that the main reasons why students attend private tutoring are to improve academic achievement and to keep on with university studies.
URI: http://hdl.handle.net/10662/3172
ISSN: 0213-9529
Appears in Collections:Campo Abierto Vol. 33, nº 2 (2014)
DCEDU - Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0213-9529_2014_33_2_83.pdf668,79 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons