Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/3229
Title: | Las actitudes de los docentes de música ante las TIC |
Authors: | Arques Rosas, Rocío Navas Martínez, Leandro |
Keywords: | Actitud;Tecnologías de la información y la comunicación (TIC);Educación musical;Nuevas tecnologías;Cambio de enseñanza;Attitude;Information and communication technologies (ICT);Music education;New technologies;Changing teaching |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Universidad de Extremadura Asociación INFAD |
Abstract: | La utilización de las TIC en la Educación Musical implica cambios en el proceso de enseñanza. Es por ello importante indagar sobre las actitudes que presentan los docentes de Música en los centros de Primaria y Secundaria ante la utilización de las Nuevas Tecnologías en el aula. Ello implica conocer cómo influye en la actitud del profesor diferentes parámetros como pueden ser el grado de preparación, los conocimientos existentes, las destrezas didácticas relacionadas con la materia, la metodología utilizada en las aulas, el nivel de integración de las TIC en el aula, así como el grado de motivación e interés que presenta el docente ante este nuevo reto educativo. The use of ICT in Music Education involves changes in the teaching process. It is therefore important to investigate the attitudes that have music teachers in primary and secondary school to the use of new technologies in the classroom. This means knowing how to influence the teacher’s attitude parameters such as the degree of preparedness, existing knowledge, teaching skills related to the subject, the methodology used in the classroom, the level of integration of ICT in the classroom, and the degree of motivation and attractiveness of the teaching to this new educational challenge |
URI: | http://hdl.handle.net/10662/3229 |
ISSN: | 0214-9877 |
Appears in Collections: | Revista INFAD 2012 Nº 1, Vol. 4 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
0214-9877_2012_1_4_403.pdf | 564,12 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License