Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/4885
Title: ¿Con qué motivaciones y expectativas se acercan los futuros maestros a la profesión educativa?
Other Titles: ¿What motivations and expectations of future teachers approach the teaching profession?
Authors: Guerra Bilbao, Nagore
Lobato Fraile, Clemente
Keywords: Identidad profesional docente;Motivación;Expectativas;Estudiantes de magisterio;Universidad;Teacher professional identity;Motivation;Expectations;Student teachers;University
Issue Date: 2015
Publisher: Universidad de Extremadura.
Asociación INFAD
Abstract: En la perspectiva de la identidad profesional docente, este estudio se plantea explorar los factores que influyen en su construcción. El objetivo es determinar los principales factores como la motivación, interés y expectativas que los estudiantes declaran tener al iniciar los estudios de la titulación de Magisterio. El marco metodológico se sitúa tanto en el enfoque cuantitativo, como el cualitativo, que permite contrastar e integrar los análisis obtenidos. Finalmente, nos ha permitido concluir que los estudiantes de magisterio se mueven por una serie de motivaciones y expectativas que tienen que ver fundamentalmente con el altruismo vocacional y el prestigio social y la calidad de vida que en estos momentos estiman ofrece la profesión docente.
In the perspective of teacher professional identity, this study attempts to explore the factors that influence its construction. The objective is to identify key factors such as motivation, interest and expectations of students report having to initiate studies of the degree of Education. The methodological framework lies in the approach both quantitative and qualitative, that permits to the analysis obtained. Finally, we have to conclude that student teachers move through a range of motivations and expectations that have to do mainly with vocational altruism and social prestige and quality of life now believe offers the teaching profession.
URI: http://hdl.handle.net/10662/4885
ISSN: 0214-9877
DOI: 10.17060/ijodaep.2015.n1.v1.80
Appears in Collections:Revista INFAD 2015 Nº 1, Vol. 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0214-9877_2015_1_1_331.pdf528,27 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons