Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/5102
Title: | Investigación-acción en el aula escolar: El asesor como investigador permanente del profesorado |
Other Titles: | Investigation-action in the classroom: the assessor as a strategic investigator in the practical stage of teacher training |
Authors: | Cuadrado Gordillo, Isabel |
Keywords: | Investigación-acción;Aula escolar;Asesor;Action Research;School Classroom;Advisor |
Issue Date: | 1993 |
Publisher: | Universidad de Extremadura: Servicio de Publicaciones |
Abstract: | La implantación de la reforma exige una política de formación del profesorado diferente a la que hasta el momento se ha llevado a cabo. El término de investigación-acción indica claramente el concepto de desarrollo profesional. Este trabajo es una reflexión crítica y un intento por perfilar el papel del asesor, más allá de las caracterizaciones que suelen atribuírsele por áreas disciplinarias. El asesor debe ser el eje vertebrador que articule y coordine la teoría y la práctica que vive el grupo; promueva una actitud crítica y una reorganización conceptual sobre el currículum y teorías de enseñanza. The implementation of the educational reforms necessitates a teaher training policy different to the one which has been in use until now. The term "investigation-action" clearly inficates the concept of professional deve lopment. This work is both a critica! review and an attempt to profile the role of the assessor as well as the characteristics which we tend to attibute to him/her in the area of discipline. The assessor must be the backbone of the grap: articulating and coordinating the theory which they learnt and the practica which they undertake; he/she prometes a critica! attitude and a reorganization of concepts regarding the curiculum and educational theory. |
URI: | http://hdl.handle.net/10662/5102 |
ISSN: | 0213-9529 |
Appears in Collections: | Campo Abierto nº 10 (1993) DPSAN - Artículos |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
0213-9529_10_213.pdf | 793,83 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License