Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/6368
Title: | Historia, sociedad y Ciencias Sociales en el contexto del nuevo marco educativo |
Other Titles: | History, society and Social Sciences within the context of the new educational framework |
Authors: | Fernández Nieva, Julio |
Keywords: | Historia;Sociedad;Ciencias sociales;Education;Didáctica de la Historia;History;Society;Social Sciences;Didactics of History |
Issue Date: | 1990 |
Publisher: | Universidad de Extremadura: Servicio de Publicaciones |
Abstract: | Después de abogar por un estatuto teórico-científico de la Didáctica de la Historia y hacer alguna precisión sobre su naturaleza y necesidad para la profesión docente, desde el análisis de lo histórico y lo social, ante las perspectivas abiertas por el DCB. y la LOGSE; el autor se introduce en la dinámica de las idealizaciones: utopía de la enseñanza y educación en valores, con la esperanza puesta en que lo que es utópico hoy, pueda ser real mañana, objetivo terminal de las Ciencias Sociales. After advocating a theoretical -scientific statute for the Teaching of History and making some precisions on its nature and necessity, for the teaching profession, from an analysis of the history and social aspects, with regards to the perspectives opened by the DCB and the LOGSE (law for educational reform), the author enters in the dynamic of idealization: the Utopia of teaching and education in values based on the hope that today's Utopia may be tomorrow's reality which is the ultimate object of the Social Sciences. |
URI: | http://hdl.handle.net/10662/6368 |
ISSN: | 0213-9529 |
Appears in Collections: | Campo Abierto nº 07 (1990) DDCSL - Artículos |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
0213-9529_7_86.pdf | 825,48 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License