Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/6547
Title: | Evolución de la figura de la mujer en el mundo de la publicidad española |
Authors: | Laso Carapeto, María del Carmen |
metadata.dc.contributor.advisor: | Millán Barroso, Pedro Javier |
Keywords: | Publicidad;Estereotipos femeninos;Mujer;España;Advertising;Female stereotypes;Women;Spain |
Issue Date: | 2017-11-13 |
metadata.dc.date.submitted: | Sep-2017 |
Abstract: | Este trabajo nos invita a reflexionar acerca de la figura actual de la mujer en la
publicidad.
A lo largo de la historia se ha visto sometida a multitud de roles que debía
cumplir; hija, esposa, madre y finalmente el de ama de casa, siempre en un segundo
plano guardando sumisión y máximo respeto a la figura masculina. La mujer ha estado
reprimida a este tipo de presiones durante años y aunque algunas de éstas hayan
cambiado, no han desaparecido.
En el siglo XXI la publicidad vuelve a regalar a la mujer una nueva celda, la de
“súper mujer” que no la libera de los viejos roles, sino que la cambia a una celda más
amplia en la que deberá luchar ahora contra un rol más, el de la perfección.
¿Eres mujer y quieres ser perfecta?
Pues debes lucir siempre joven y bella sin una sola arruga, ser una mujer fitness
que pisa fuerte y segura con sus tacones y que se enfunda en un traje de ejecutiva cada
día, sin olvidarte de tu hogar, tu marido e hijos.
Venderás tu alma para conservar la belleza y juventud y poder llegar así, a esa
perfección soñada. This work invites us to reflect on the current figure of women in advertising. Throughout the history has been submitted to multitude of roles that had to fulfill; Daughter, wife, mothe and finally that of housewife,always in the background keeping submission and maximum respect to the male figure. The woman has been subjected to this type of pressure for years and although sorne of these have changed, they have not disappeared. In the 21st century advertising gives women a new cell,the "super woman" that does not release her from the old roles, but changes it to a larger cell in which she must now fight against a role ,That of perfection Are you a woman and want to be perfect? Well, you must always look young and beautifulwithout a single wrinkle,be a fitness woman who step hard and safe with her heels and gets into an executive outfit every day, not forgetting your home, your husband and children. You will sell your soul to conserve the beauty and youth and to arrive thus, to that dreamed perfection. |
URI: | http://hdl.handle.net/10662/6547 |
Appears in Collections: | Grado en Comunicación Audiovisual |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TFGUEX_2017_Laso_Carapeto.pdf | 2,44 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License