Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/7109
Title: De los libros de texto a los materiales didácticos digitales
Other Titles: From textbooks to digital teaching materials
Authors: Área Moreira, Manuel
Rodríguez, Jesús
Keywords: Materiales didácticos digitales;Sociedad digital;Libros de texto;Digital materials;Digital society;Text books
Issue Date: 2017
Publisher: Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación
Abstract: Esta presentación indica que este número es un monográfico que aborda la transformación de los materiales didácticos escolares en el contexto de la sociedad digital. Ofrece reflexiones y evidencias empíricas sobre dicho proceso tanto en el contexto español como internacional, especialmente el latinoamericano y europeo. Los libros de texto a lo largo del S.XX fueron, y siguen siendo, el material didáctico hegemónico de lo que se enseña y aprende en el aula.
This presentation indicates that this issue is a monograph that deals with the transformation of school didactic materials in the context of the digital society. It offers reflections and empirical evidence about this process both in the Spanish and international context, especially Latin American and European. Textbooks throughout the twentieth century were, and still are, the hegemonic didactic material of what is taught and learned in the classroom.
URI: http://hdl.handle.net/10662/7109
ISSN: 1695-288X
DOI: 10.17398/1695-288X.16.2.9
Appears in Collections:RELATEC Vol. 16, nº 2 (2017)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1695-288X_16_2_9.pdf123,96 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons