Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/7465
Title: Análisis bibliométrico de las tesis doctorales españolas indexadas con el descriptor “Sector de la educación” (1976/2014)
Other Titles: Bibliometric analysis of Spanish doctoral thesis indexed with the descriptor “Education sector” (1976/2014)
Authors: Moreno Fernández, Olga
Moreno Crespo, Pilar
Keywords: Indexación;Bibliometría;Tesis doctorales;Sector de la educación;Educación superior;Indexing;Bibliometrics;Dissertations;Education sector;Higher education
Issue Date: 2016
Publisher: CSIC
Abstract: El presente trabajo es un análisis de la estructura productiva de la investigación española catalogada con el descriptor “sector de la educación” a través de los datos extraídos de las tesis doctorales en España en el período 1976/2014. Para ello se ha aplicado el análisis bibliométrico, utilizando la base de datos bibliográfica TESEO para localizar las tesis doctorales. Los resultados describen la producción según quinquenios, universidades, directores, evaluadores, así como el idioma de los trabajos, el sexo de los doctorandos y la mención europea/internacional del título. El número total de tesis producidas en el período estudiado es de 485 títulos. La tendencia general indica un incremento constante, con un crecimiento exponencial en los últimos 15 años, con una alta presencia de trabajos relacionados con la Economía de la Educación en la primera mitad del período estudiado que pasa a inclinarse posteriormente por los trabajo en Ciencias de la Educación.
This study is an analysis of Spanish research output cataloged with the descriptor «Education Sector», through data extracted from doctoral dissertations in Spain during the period 1976/2014. For this we have applied a bibliometric analysis using the TESEO bibliographic database to locate doctoral theses. The results describe the output by quinquennium, university, director, evaluator and the language of work, sex of doctoral candidate and either a European or international mention in the title. The total number of theses produced in the period under review is 485. The overall trend shows a steady increase, with an exponential growth in the last 15 years, with a high proportion of works related to the Economics of Education in the first half of the period studied, subsequently leaning more toward work on Education Sciences.
URI: http://hdl.handle.net/10662/7465
ISSN: 0210-0614
DOI: 10.3989/redc.2016.3.1331
Appears in Collections:DCEDU - Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
redc_2016_3_1331.pdf919,84 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons