Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/9688
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorVila Carneiro, Zaida
dc.date.accessioned2019-09-04T09:05:44Z
dc.date.available2019-09-04T09:05:44Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn0213-9529
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10662/9688
dc.description.abstractEl presente artículo aborda el potencial didáctico de mindfulness en Educación Primaria. Primeramente, se expondrán los numerosos beneficios que conlleva su práctica para, a continuación, centrarnos en el ámbito educativo. Posteriormente, se planteará una propuesta para llevar esta filosofía al aula de Lengua y literatura, de manera que se trabajen los contenidos del currículo a la vez que se mejora la atención y concentración del alumnado.es_ES
dc.description.abstractThis article will discuss the pedagogical potential of mindfulness in Primary Education. First of all, the many benefits of its practice will be provided. Subsequently, we will focus on the field of education, and to conclude, a proposal for the Language and Literature classroom will be presented in order to demonstrate that it is possible to work with the curriculum contents while improving the attention and mental concentration of the students.es_ES
dc.format.extent18 p.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen_US
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad de Extremadura, Facultad de Educaciónes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectEducación literariaes_ES
dc.subjectDidáctica de la Lengua y la Literaturaes_ES
dc.subjectMindfulnesses_ES
dc.subjectEducación Primariaes_ES
dc.subjectLiterary educationes_ES
dc.subjectLanguage and Literature Didacticses_ES
dc.subjectPrimary Educationes_ES
dc.titleEducación literaria y práctica lingüística en Educación Primaria a través de "mindfulness"es_ES
dc.title.alternativeLiterary education and linguistic practice in Primary Education through mindfulnesses_ES
dc.typearticlees_ES
dc.description.versionpeerReviewedes_ES
europeana.typeTEXTen_US
dc.rights.accessRightsopenAccesses_ES
dc.subject.unesco5701.07 Lengua y Literaturaes_ES
dc.subject.unesco5802.04 Niveles y Temas de Educaciónes_ES
dc.subject.unesco5801.07 Métodos Pedagógicoses_ES
europeana.dataProviderUniversidad de Extremadura. Españaes_ES
dc.identifier.bibliographicCitationVILA CARNEIRO, Z. (2019). Educación literaria y práctica lingüística en Educación Primaria a través de "mindfulness". Campo Abierto. Revista de Educación, 38 (1), 131-138. ISSN 0213-9529es_ES
dc.type.versionpublishedVersiones_ES
dc.contributor.affiliationUniversidad de La Riojaes_ES
dc.relation.publisherversionhttps://doi.org/10.17398/0213-9529.38.1.131es_ES
dc.relation.publisherversionhttps://mascvuex.unex.es/revistas/index.php/campoabierto/article/view/3153es_ES
dc.identifier.doi10.17398/0213-9529.38.1.131
dc.identifier.publicationtitleCampo Abierto. Revista de Educaciónes_ES
dc.identifier.publicationissue1es_ES
dc.identifier.publicationfirstpage131es_ES
dc.identifier.publicationlastpage138es_ES
dc.identifier.publicationvolume38es_ES
Appears in Collections:Campo Abierto Vol. 38, nº 1 (2019)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0213-9529_38_1_131.pdf108,33 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons