Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/9893
Title: Acercar la literatura inglesa en primaria y secundaria desde los cuentos de Edgar Allan Poe
Other Titles: Approaching English literature to primary and secondary education readers from Edgar Allan Poe’s short stories
Authors: Rivera Jurado, Paula
López Pérez, Magdalena, 1979-
Keywords: Literatura inglesa;Poe, Edgar Allan (1809-1849);Cuentos;Educación primaria;Educación secundaria;English literature;Short stories;Primary education;Secondary education
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad de Jaén
Abstract: El presente trabajo pretende acercar la literatura universal inglesa a los lectores de Educación Primaria y Secundaria desde el disfrute de la lectura de Edgar Allan Poe. Para ello, se ha partido, en primer lugar, del estudio de la producción editorial de los cuentos del autor norteamericano. Los títulos encontrados se han catalogado atendiendo a su edición (lecturas graduadas, textos íntegros, adaptados y en lectura fácil) y a las características de los lectores. En segundo lugar, esta visión panorámica de la oferta editorial de Poe ha servido para el diseño de distintas propuestas didácticas destinadas a estas etapas.
The present work aims to bring English universal literature closer to Primary and Secondary Education readers through the enjoyment of reading Edgar Allan Poe’s works. To do this, firstly we have started from the study of the editorial production of Poe’s short stories. The titles found have been classified according to their type of edition and the characteristics of the readers. Secondly, this panoramic view of Poe's editorial offer has served to design different didactic proposals for these stages.
URI: http://hdl.handle.net/10662/9893
ISSN: 1137-8778
DOI: 10.17561/ae.v20i2.11
Appears in Collections:DDCSL - Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ae_v20i2_11.pdf326,62 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons