Listar por Autor/a 7344b667-c5f9-4d3c-879b-f9f596057567

Ir a: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
o introduce las primeras letras:  
Mostrando resultados del 1 al 20 de 20
AñoTítuloAutor/a
2018An integrative framework to validate the Need-Supportive Teaching Style Scale (NSTSS) in secondary teachers through exploratory structural equation modelingAbós Catalán, Ángel; Sevil Serrano, Javier; Martín-Albos Lucas, José; Julián Clemente, José Antonio; García González, Luis, 1981-; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Zaragoza
2017Barreras percibidas para la práctica de actividad física en estudiantes universitarios. Diferencias por género y niveles de actividad físicaSevil Serrano, Javier; Práxedes Pizarro, Alba; Zaragoza Casterad, Javier; Villar Álvarez, Fernando del; García González, Luis, 1981-; Universidad de Zaragoza; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad Rey Juan Carlos
2019Can high schools be an effective setting to promote healthy lifestyles? Effects of a multiple behaviour change intervention in adolescentsSevil Serrano, Javier; García González, Luis, 1981-; Abós Catalán, Ángel; Generelo Lanaspa, Eduardo; Aibar Solana, Alberto; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
2015Efecto del estilo docente en una unidad didáctica de tagrugby sobre variables motivacionales situacionales y contextualesOtto Castrillo, Jesús; Sevil Serrano, Javier; Abós Catalán, Ángel; García González, Luis, 1981-; Universidad de Zaragoza
2023Efectos de un proyecto interdisciplinar de promoción de comportamientos saludables en estudiantes de educación primaria de un colegio ruralMillán Navarro, Isabel; Sevil Serrano, Javier; Tapia Serrano, Miguel Ángel; Abós Catalán, Ángel; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Zaragoza
2016Gender and corporal expression activity in physical education: Effect of an intervention on students’ motivational processesSevil Serrano, Javier; Abós Catalán, Ángel; Aibar Solana, Alberto; Julián Clemente, José Antonio; García González, Luis, 1981-; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Zaragoza
2019Healthy or Unhealthy? The Cocktail of Health-Related Behavior Profiles in Spanish AdolescentsSevil Serrano, Javier; Aibar Solana, Alberto; Abós Catalán, Ángel; Julián Clemente, José Antonio; García González, Luis; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Zaragoza
2017Improving predisposition towards Physical Education through the situational motivation of studentsAbós Catalán, Ángel; Sevil Serrano, Javier; Julián Clemente, José Antonio; Abarca Sos, Alberto; García González, Luis, 1981-; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
2021Is adherence to 24-Hour Movement Guidelines associated with a higher academic achievement among adolescent males and females?Tapia Serrano, Miguel Ángel; García Hermoso, Antonio; Sevil Serrano, Javier; Sánchez Oliva, David; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Universidad de Navarra; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Santiago de Chile
2016Niveles de actividad física en estudiantes universitarios: diferencias en función del género, la edad y los estados de cambioPráxedes Pizarro, Alba; Sevil Serrano, Javier; Moreno Cansado, Alberto; Villar Álvarez, Fernando del; García González, Luis, 1981-; Universidad de Zaragoza; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
2016Niveles de actividad física y motivación en estudiantes universitarios. Diferencias en función del perfil académico vinculado a la práctica físisco-deportivaPráxedes Pizarro, Alba; Sevil Serrano, Javier; Moreno Domínguez, Alberto; Villar Álvarez, Fernando del; García González, Luis, 1981-; Universidad de Zaragoza; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
2022Promoción de hábitos saludables desde los centros educativos: Proyecto EUmoveSánchez Oliva, David; García Calvo, Tomás; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Leo Marcos, Francisco Miguel; Pulido González, Juan José; González Ponce, Inmaculada; Muñoz Marín, Diego; Sevil Serrano, Javier; Tapia Serrano, Miguel Ángel; Castro Piñero, José; Grao Cruces, Alberto; Camiletti Moirón, Daniel; Izquierdo Gómez, Rocío; Conde Caveda, Julio; Padilla Moledo, Carmen; Sánchez López, Mairena; Ruiz Hermosa, Abel; Martínez-Vizcaíno, Vicente; González Morcillo, Carlos; Chillón Garzón, Palma; Martins, João; Onofre, Marcos; Marques, Adilson; Ribeiro, Tiago; Mota, Jorge; Silva, Paula; Santos, Paula; Pizarro, Andreia; Vuillemin, Anne; Corrion, Karine; Garbarino, Jean-Marie; Ceciliani, Andrea; Dallolio, Laura; Masini, Alice; Marini, Sofia; Murphy, Marie; Carlin, Angela; Connolly, Sinead; Ferro, Nuno; Bolaños, Felix; Pjevac, Dusan; Fournier, Marion; Toni, Fanny de; Mulato, Raffaela; Stephan, Riegger; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Extremadura. Departamento de Psicología y Antropología; Universidad de Cádiz; Universidad de Castilla-La Mancha; Universidad de Granada; Universidade de Lisboa. Portugal; Universidade do Porto. Portugal; Université Côté d'Azur. France; Università di Bologna. Italia; Ulster University; Sociedade Portuguesa de Educação Física; Azur Sport Santé; Moving School 21
2022Promoção de hábitos saudáveis nas escolas: projeto EUmoveSánchez Oliva, David; García Calvo, Tomás; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Leo Marcos, Francisco Miguel; Pulido González, Juan José; González Ponce, Inmaculada; Muñoz Marín, Diego; Sevil Serrano, Javier; Tapia Serrano, Miguel Ángel; Castro Piñero, José; Grao Cruces, Alberto; Camiletti Moirón, Daniel; Izquierdo Gómez, Rocío; Conde Caveda, Julio; Padilla Moledo, Carmen; Sánchez López, Mairena; Ruiz Hermosa, Abel; Martínez-Vizcaíno, Vicente; González Morcillo, Carlos; Chillón Garzón, Palma; Martins, João; Onofre, Marcos; Marques, Adilson; Ribeiro, Tiago; Mota, Jorge; Silva, Paula; Santos, Paula; Pizarro, Andreia; Vuillemin, Anne; Corrion, Karine; Garbarino, Jean-Marie; Ceciliani, Andrea; Dallolio, Laura; Masini, Alice; Marini, Sofia; Murphy, Marie; Carlin, Angela; Connolly, Sinead; Ferro, Nuno; Bolaños, Felix; Costa, João; Pjevac, Dusan; Fournier, Marion; Toni, Fanny de; Mulato, Raffaela; Stephan, Riegger; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Extremadura. Departamento de Psicología y Antropología; Universidad de Cádiz; Universidad de Castilla-La Mancha; Universidad de Granada; Universidade de Lisboa. Portugal; Universidade do Porto. Portugal; Universidade do Porto. Portugal; Università di Bologna. Italia; Ulster University; Sociedade Portuguesa de Educação Física; Azur Sport Santé; Moving School 21
2022Promotion d'un mode de vie sains dans les écoles: le project EUmoveSánchez Oliva, David; García Calvo, Tomás; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Leo Marcos, Francisco Miguel; Pulido González, Juan José; González Ponce, Inmaculada; Muñoz Marín, Diego; Sevil Serrano, Javier; Tapia Serrano, Miguel Ángel; Castro Piñero, José; Grao Cruces, Alberto; Camiletti Moirón, Daniel; Izquierdo Gómez, Rocío; Conde Caveda, Julio; Padilla Moledo, Carmen; Sánchez López, Mairena; Ruiz Hermosa, Abel; Martínez-Vizcaíno, Vicente; González Morcillo, Carlos; Chillón Garzón, Palma; Martins, João; Onofre, Marcos; Marques, Adilson; Ribeiro, Tiago; Mota, Jorge; Silva, Paula; Santos, Paula; Pizarro, Andreia; Vuillemin, Anne; Corrion, Karine; Garbarino, Jean-Marie; Ceciliani, Andrea; Dallolio, Laura; Masini, Alice; Marini, Sofia; Murphy, Marie; Carlin, Angela; Connolly, Sinead; Ferro, Nuno; Bolaños, Felix; Pjevac, Dusan; Fournier, Marion; Toni, Fanny de; Mulato, Raffaela; Stephan, Riegger; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Extremadura. Departamento de Psicología y Antropología; Universidad de Cádiz; Universidad de Castilla-La Mancha; Universidad de Granada; Universidade de Lisboa. Portugal; Universidade do Porto. Portugal; Université Côté d'Azur. France; Università di Bologna. Italia; Ulster University; Sociedade Portuguesa de Educação Física; Azur Sport Santé; Moving School 21
2022Promotion of healthy lifestyles in schools: EUmove projectSánchez Oliva, David; García Calvo, Tomás; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Leo Marcos, Francisco Miguel; Pulido González, Juan José; González Ponce, Inmaculada; Muñoz Marín, Diego; Sevil Serrano, Javier; Tapia Serrano, Miguel Ángel; Castro Piñero, José; Grao Cruces, Alberto; Camiletti Moirón, Daniel; Izquierdo Gómez, Rocío; Conde Caveda, Julio; Padilla Moledo, Carmen; Sánchez López, Mairena; Ruiz Hermosa, Abel; Martínez-Vizcaíno, Vicente; González Morcillo, Carlos; Chillón Garzón, Palma; Martins, João; Onofre, Marcos; Marques, Adilson; Ribeiro, Tiago; Mota, Jorge; Silva, Paula; Santos, Paula; Pizarro, Andreia; Vuillemin, Anne; Corrion, Karine; Garbarino, Jean-Marie; Ceciliani, Andrea; Dallolio, Laura; Masini, Alice; Marini, Sofia; Murphy, Marie; Carlin, Angela; Connolly, Sinead; Ferro, Nuno; Bolaños, Felix; Costa, João; Pjevac, Dusan; Fournier, Marion; Toni, Fanny de; Mulato, Raffaela; Stephan, Riegger; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Extremadura. Departamento de Psicología y Antropología; Universidad de Cádiz; Universidad de Castilla-La Mancha; Universidad de Granada; Universidade de Lisboa. Portugal; Universidade do Porto. Portugal; Université Côté d'Azur. France; Università di Bologna. Italia; Ulster University; Sociedade Portuguesa de Educação Física; Azur Sport Santé; Moving School 21
2022Promozione di sane abitudini nei centri educativi: progetto EUmoveSánchez Oliva, David; García Calvo, Tomás; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Leo Marcos, Francisco Miguel; Pulido González, Juan José; González Ponce, Inmaculada; Muñoz Marín, Diego; Sevil Serrano, Javier; Tapia Serrano, Miguel Ángel; Castro Piñero, José; Grao Cruces, Alberto; Camiletti Moirón, Daniel; Izquierdo Gómez, Rocío; Conde Caveda, Julio; Sánchez López, Mairena; Ruiz Hermosa, Abel; Martínez-Vizcaíno, Vicente; González Morcillo, Carlos; Chillón Garzón, Palma; Martins, João; Onofre, Marcos; Marques, Adilson; Ribeiro, Tiago; Mota, Jorge; Silva, Paula; Santos, Paula; Pizarro, Andreia; Vuillemin, Anne; Corrion, Karine; Garbarino, Jean-Marie; Ceciliani, Andrea; Dallolio, Laura; Masini, Alice; Marini, Sofia; Murphy, Marie; Carlin, Angela; Connolly, Sinead; Ferro, Nuno; Bolaños, Felix; Costa, João; Pjevac, Dusan; Fournier, Marion; Toni, Fanny de; Mulato, Raffaela; Stephan, Riegger; Padilla Moledo, Carmen; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Extremadura. Departamento de Psicología y Antropología; Universidad de Cádiz; Universidad de Castilla-La Mancha; Universidad de Granada; Universidade de Lisboa. Portugal; Universidade do Porto. Portugal; Université Côté d'Azur. France; Università di Bologna. Italia; Ulster University; Sociedade Portuguesa de Educação Física; Azur Sport Santé; Moving School 21
2022School and non‐school day screen time profiles and their differences in health and educational indicators in adolescentsSánchez Miguel, Pedro Antonio; Sevil Serrano, Javier; Sánchez Oliva, David; Tapia Serrano, Miguel Ángel; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
2018Teachers’ motivation in relation to their psychological functioning and interpersonal 6 style: a variable- and person-centered approachAbós Catalán, Ángel; Haerens, Leen; Sevil Serrano, Javier; Aelterman, Nathalie; García González, Luis, 1981-; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
2017The effects of a comprehensive teaching program on dribbling and passing decision-making and execution skills of young footballersPráxedes Pizarro, Alba; Moreno Domínguez, Alberto; Sevil Serrano, Javier; García González, Luis, 1981-; Villar Álvarez, Fernando del; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Zaragoza; Universidad Rey Juan Carlos
2019The role of task and ego-oriented climate in explaining students’ bright and dark motivational experiences in Physical EducationGarcía González, Luis, 1981-; Sevil Serrano, Javier; Abós Catalán, Ángel; Aelterman, Nathalie; Haerens, Lee; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Zaragoza; Ghent University. Bélgica.