Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/11183
Title: La protección de los consumidores en la contratación electrónica
Authors: Platero Alcón, Alejandro
Keywords: Relación de consumo;Consumidor;Empresario;Contratación electrónica;Legislación;Relationship of comsuption;Consumer;Employer;Electronic procurement
Issue Date: 2014
Publisher: Universidad de Extremadura
Abstract: En una relación de consumo, el consumidor siempre posee la parte débil de la balanza frente al empresario que posee la posición dominante. Esta asignación de roles se acentúa aún más en la contratación electrónica. La legislación Europea, como la propia del ordenamiento jurídico Español, tiene como principio rector de todas sus normas la protección del consumidor, al poseer el mismo la posición débil de la relación jurídica contractual. El consumidor tiene por su propia condición inherente, una serie de derechos que, el empresario «electrónico», le debe respetar. En caso de incumplimiento de estos derechos, la Ley proporciona al consumidor unos medios de defensa tanto procesales como extraprocesales.
In a relationship of consumption, the consumer always has the weakest part of the balance against the employer who has the dominant position. This assignment is further accentuated roles in electronic trading. The European legislation such as the Spanish legal system itself, is the guiding principle of all consumer protection rules, to have the same weak position of the contractual relationship. The consumer has its own inherent condition a number of rights, the «e» entrepreneur, you must respect. In case of violation of these rights, the Act provides the consumer means both procedural and extra-procedural defense.
URI: http://hdl.handle.net/10662/11183
ISSN: 0213-988X
Appears in Collections:AFDUE Nº 31 (2014)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0213-988X_31_163.pdf142,5 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons