Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/12654
Title: | Nacionalismo en las aulas: La didáctica de la historia y la construcción de identidades |
Authors: | Montaña Conchiña, Juan Luis de la Rina Simón, César, 1986- |
Keywords: | Nacionalismos;Aulas;Historia;Nationalisms;Classrooms;History |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Universidad de Extremadura, Facultad de Educación |
Abstract: | En 1995, Michael Billig publicó una influyente obra sobre el nacionalismo escrita desde la perspectiva de la psicología social: Banal Nationalism. En sus páginas introductorias, el autor se sorprendía de la escasa atención académica que había recibido el nacionalismo en el ámbito de las Ciencias Sociales, concluyendo que era la omnipresencia del fenómeno en las sociedades modernas la que paradójicamente había permitido que pasara desapercibido In 1995, Michael Billig published an influential work on nationalism written from the perspective of social psychology: Banal Nationalism. In his introductory pages, the author was surprised at the scant academic attention that nationalism had received in the field of Social Sciences, concluding that it was the omnipresence of the phenomenon in modern societies that had paradoxically allowed it to go unnoticed. |
URI: | http://hdl.handle.net/10662/12654 |
ISSN: | 0213-9529 |
Appears in Collections: | Campo Abierto Vol. 40, nº 3 (2021) DDCSL - Artículos |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
0213-9529_40_3_271.pdf | 35,45 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License