Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/12692
Title: Feria de innovación educativa un estudio para repensar la práctica profesional desde los trayectos educativos de los estudiantes
Other Titles: Educational innovation fair a study to rethink professional practice from the educational paths of students
Authors: Rigo, Daiana Yamila
Piretro, Marta
Armas, María Celeste
Chesta, Rosana Cecilia
Keywords: Innovación;Educación superior;Práctica profesional;Educación inicial;Innovation;Higher education;Professional practice;Initial education
Issue Date: 2021
Publisher: Universidad de Extremadura, Facultad de Educación
Abstract: El escrito presenta un estudio sobre el desarrollo de una feria de innovación educativa diseñada para reflexionar sobre la práctica profesional desde las propias trayectorias educativas. Se buscó describir las percepciones construidas por los estudiantes de Educación Inicial1. Participaron 34 estudiantes de nivel superior de Argentina. Para recolectar los datos se utilizó un cuestionario con preguntas abiertas y cerradas. Los resultados muestran la importancia otorgada por los estudiantes a los espacios pensados para reflexionar sobre sus acciones de formarse en vista a la posibilidad de hacer conscientes y generar procesos de innovación en las prácticas de formación, a partir de objetos, sujetos y contextos para generar rupturas en los modos de hacer, aprender y enseñar de los futuros formadores.
The paper presents a study on the development of a fair educational innovation designed to reflect on professional practice from their own educational paths. We sought to describe the perceptions built by students of Initial Education. 34 higher level students from Argentina participated. To collect the data, a questionnaire with open and closed questions was used. The results show the importance given by the students to the spaces designed to reflect on their training actions in view of the possibility of making conscious and generating innovation processes in training practices, based on objects, subjects and contexts to generate ruptures in the ways of doing, learning and teaching of future trainers.
URI: http://hdl.handle.net/10662/12692
ISSN: 0213-9529
DOI: 10.17398/0213-9529.40.2.207
Appears in Collections:Campo Abierto Vol. 40, nº 2 (2021)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0213-9529_40_2_207.pdf186,03 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons