Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/1303
Title: ¿Qué piensa el alumnado egresado de la Facultad de Educación de la Universidad de Extremadura sobre su formación tecnológica?
Other Titles: What think the students graduated from the Faculty of Education of the University of Extremadura about his technological education?
Authors: Gutiérrez Esteban, Prudencia
Luengo González, María Rosa
Keywords: Tecnología educativa;Formación inicial del profesorado;Alumnado egresado;Universidad;Educational technology;Teachers initial training;Graduate students;University training
Issue Date: 2008
Publisher: Universidad de Extremadura
Source: Gutiérrez, P. y Luengo, R. (2008). ¿Qué piensa el alumnado egresado de la Facultad de Educación de la Universidad de Extremadura sobre su formación tecnológica? Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa – RELATEC, 7 (2), 135-141.
Abstract: En este artículo presentamos los resultados obtenidos en un estudio llevado a cabo con una muestra de estudiantes egresados de la Facultad de Educación de la UEx, con el propósito de conocer su opinión acerca de la formación recibida durante su paso por la universidad y su valoración acerca de sus conocimientos en tecnología educativa. Para ello, recogimos información a través de la diseminación de un cuestionario formado por preguntas cerradas y abiertas y el desarrollo de grupos de discusión con alumnado egresado e informantes clave. De la información generada se extraen conclusiones y propuestas, con el propósito de incidir en la elaboración de los nuevos planes de estudio de Maestro/a.
In this article we present the results of a survey carried out with a sample of graduate students at the Faculty of Education at the University of Extremadura (Spain), with the aim of knowing their points of view regarding the received training during their education at the university and their assessment about their knowledge in educational technology. With that purpose, we collected information through the dissemination of a questionnaire which included closed and open questions and the development of focus groups with alumni and key informants. With the obtained data conclusions and proposals are made in order to give ideas in the design of New Syllabuses of Teacher Degree.
URI: http://hdl.handle.net/10662/1303
ISSN: 1695-288X
Appears in Collections:DCEDU - Artículos
DDCSL - Artículos
RELATEC Vol. 07, nº 2 (2008)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1695-288X_7_2_135.pdf151,33 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons