Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/13198
Title: | Medios de comunicación y prácticas de enseñanza: La imagen estática |
Authors: | Rodríguez Flores, Pilar |
Keywords: | Medios de comunicación;Imagen;Prácticum;Means of communication;Fixed image;Practicum |
Issue Date: | 2000 |
Publisher: | Universidad de Extremadura, Facultad de Educación |
Abstract: | Nuestro trabajo como tutores de prácticas de enseñanza en la Facultad de Educación a lo largo de ciertos años, nos ha permitido desarrollar y provocar nuevas situaciones pedagógicas y didácticas, que tienen como objeto la posible mejora del trabajo cotidiano. En esta ocasión presentamos una experiencia donde los medios de comunicación dan contenido a las prácticas de enseñanza obligatorias, al tratar de conseguir la alfabetización mediática a través de la imagen, al mismo tiempo que se realiza un análisis de los centros escolares de prácticas, en sus dos parámetros, materiales y personales. Tratamos de desarrollar un recurso eficaz para el proceso enseñanza/aprendizaje y para la reflexión entre teoría/praxis. Our work as tutors of teaching practices in the Faculty of Education over certain years, has allowed us to develop and provoke new pedagogical and didactic situations, which are aimed at the possible improvement of daily work. On this occasion we present an experience where the media give content to the compulsory teaching practices, trying to achieve media literacy through the image, at the same time that an analysis of the schools of practices is carried out, in their two parameters, material and personal. We try to develop an effective resource for the teaching / learning process and for reflection between theory / praxis. |
URI: | http://hdl.handle.net/10662/13198 |
ISSN: | 0213-9529 |
Appears in Collections: | Campo Abierto nº 18 (2000) DDCSL - Artículos |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
0213-9529_18_107.pdf | 746,65 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License