Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/13333
Title: ¿Enseñamos morfología a través del diccionario? Reflexiones sobre la práctica docente en la Educación Secundaria
Other Titles: Do we teach morphology through dictionaries? Lines of thought concerning teaching practice in Secondary Education
Authors: Marco Martínez, Lucía
Keywords: Lexicografía didáctica;Diccionario;Morfología;Morfología léxica;Didáctica;Learners’ Lexicography;Dictionary;Morphology;Lexical morphology;Teaching
Issue Date: 2022
Publisher: Universidad de Extremadura
Abstract: Este artículo investiga el uso del diccionario para explicar morfología en la Educación Secundaria. Por lo tanto, trabajaremos en torno a dos variables: el uso del diccionario y el tratamiento de la morfología en un contexto determinado. Se desarrolla un estudio preliminar sobre la práctica docente a través de un cuestionario cumplimentado por treinta profesores de Lengua Castellana y Literatura. Los resultados ilustran cuál es el lugar que ocupa el diccionario en la educación actual y permite dar cuenta de los puntos de mejora. Asimismo, se presentan unas líneas didácticas para integrar el diccionario en el aprendizaje de la morfología.
This paper examines the use of dictionaries for teaching morphology in Secondary Education. Therefore, we are going to work on the use of dictionaries and morphology in a specific context. This preliminary study about teaching practice has been developed through a form completed by thirty teachers. The results show the dictionary use in a high school level and this takes full account of the areas that can be improved. Likewise, some didactic guidance is presented to help teachers in implementing the dictionary to teach morphology.
URI: http://hdl.handle.net/10662/13333
ISSN: 1988-8430
DOI: 10.17398/1988-8430.35.1.175
Appears in Collections:Tejuelo Vol. 35, nº 1 (2022)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1988-8430_35_1_175.pdf881,77 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons