Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/14833
Title: | Evaluación del lenguaje oral en el contexto escolar |
Authors: | Moreno Manso, Juan Manuel Rabazo Méndez, María José |
Keywords: | Evaluación;Lenguaje oral;Educación;Assessment;Oral language;Education |
Issue Date: | 2003 |
Publisher: | Universidad de Extremadura, Facultad de Educación |
Abstract: | En este artículo realizamos una revisión de pruebas para la evaluación del lenguaje oral. Presentamos una extensa recopilación de tests, escalas y pruebas estandarizadas, útiles y prácticas para la detección y valoración de necesidades en el área de la comunicación y el lenguaje. Hemos tratado de escoger aquellas pruebas que consideramos más relevantes para los profesionales que ejercen su actividad en el ámbito educativo (psicopedagogos, maestros en audición y lenguaje, logopedas, etc.). Algunas de las pruebas evalúan el lenguaje infantil, en cambio otras contienen una o varias subpruebas para evaluar la expresión oral, sin ser específicas para la exploración lingüística. In this articlee we take a review of the test for the evaluation of oral language. We give a large compilation of tests, scales and standardized tests, useful and practical for the detection and assessment o the necessities in the communication and language a rea. We have tried to select those tests that we consider more outstanding for the professional people who practise thteir activity in the educational fjield ( educational psycologists, audition and language teachers, speech therapists, etc.). Some test evaluate child language, but on the other hand some of tltem contain one or several sub-tests to evaluate the oral expression, without being specific for linguistic exploration. |
URI: | http://hdl.handle.net/10662/14833 |
ISSN: | 0213-9529 |
Appears in Collections: | Campo Abierto nº 24 (2003) DPSAN - Artículos |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
0213-9529_24_51.pdf | 3,95 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License