Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/15889
Title: | Valoración y didáctica de las clases prácticas de derecho romano |
Authors: | Veiga López, Manuel |
Keywords: | Derecho romano;Juristas;Formación jurista;Roman law;Jurists;Legal education |
Issue Date: | 1982 |
Publisher: | Universidad de Extremadura, Servicio de Publicaciones |
Abstract: | Se estudia la metodología de enseñanza del Derecho Romano. Roma ofrece arquetipos sobre la actividad de los jurisprudentes, su evolución y circunstancia histórica. Se trata de una disciplina jurídica de alto valor formativo en la carrera de un profesional del derecho. Su didáctica importa en la iniciación de la investigación romanística, en la comprensión de la Teoría y en el aprendizaje de métodos de trabajo y exposición. The teaching methodology of Roman Law is studied. Rome offers archetypes on the activity of jurisprudents, its evolution and historical circumstance. It is a legal discipline of high formative value in the career of a legal professional. Its didactics is important in the initiation of Romanistic research, in the understanding of the Theory and in the learning of methods of work and exposition. |
Description: | Errata en el artículo: pone Miguel Veiga López. Debe poner: Manuel Veiga López |
URI: | http://hdl.handle.net/10662/15889 |
ISSN: | 0213-988X |
Appears in Collections: | DDPRI - Artículos |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
0213-988X_1_293.pdf | 523,19 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License